W tym odcinku podcastu Zrozumieć Pacjenta porozmawiamy o idealnej stronie internetowej gabinetu i placówki medycznej.

Zdarzają się jeszcze specjaliści czy placówki, które takiej strony nie posiadają, ale zapewne nie są to słuchacze tego podcastu, więc nie będę tutaj argumentował potrzeby posiadania własnej strony internetowej.

Content na stronie — czy znajdziesz czas lub pieniądze. 

Na wstępie przy tworzeniu naszej strony musimy sobie zadać pytanie, po pierwsze czy będziemy mieli czas i chęci do poświęcania swojego czasu na jej prowadzenie, czyli tworzenie tam treści, np. w postaci bloga, podcastu, filmików, infografik — jakiekolwiek contentu, który będzie pojawiał się regularnie albo czy będziemy chcieli zainwestować pieniądze, aby te treści pojawiały się na stronie. Jeżeli na oba te pytania odpowiadamy nie — to istotne jest, aby nie tworzyć na stronie miejsc pod ten content, które pozostaną puste — bo zmniejsza to wiarygodność tej strony. 

Strona sprzedażowa, czy marketingowo — sprzedażowa.

W przypadku, gdy tworzymy stronę bez regularnego contentu — to tworzymy stronę, ja ją nazywam sprzedażową — czyli taką, na którą wejdą zainteresowane osoby i dokonają zakupu naszej usługi, czy to poprzez rejestrację online, czy to dzwoniąc pod wskazany numer telefonu. W przypadku gdy tworzymy treści, kreacje różnego typu, które mają za zadanie nas zaindeksować w wyszukiwarce pod odpowiednie frazy, wtedy tworzymy stronę sprzedażowo-marketingową. I dlatego podzieliłem ten podcast na opcje podstawowe/tzw. wizytówkowo — sprzedażowe i zaawansowane na potrzeby strony marketingowo-sprzedażowej. Podstawowe cechy dobrej strony placówki czy gabinetu medycznego?

Za chwile wypunktuje punkty, które powinna mieć idealna strona internetowa, natomiast dla wszystkich, którzy mnie słuchają, a jednocześnie mogą podglądnąć stronę internetową, to zapraszam, aby zobaczyć naocznie, jak wygląda taka strona – www.wroclawpsychiatria.pl – to jest strona stworzona przez nas na bazie tego podcastu i to jest typ strony, którą my tworzymy dla naszych klientów.

#1 Layout dostosowany do różnego typu wyświetlaczy:

Musimy sprawić, aby nasza strona internetowa poprawnie wyświetlała się nie tylko na naszym komputerze, ale również na telefonie, tablecie. Bardzo często zdarza się, że strona ma więcej wejść na mobilkach niż na komputerze, także tym bardziej pokazuje jak to istotna sprawa. Po oddaniu strony przez agencję — sprawdźmy ją również na małych wyświetlaczach.

#2 Prawdziwe zdjęcia (galeria zdjęć)

Tutaj są dwie istotne sprawy, po pierwsze internet idzie w stronę wiarygodności poprzez prawdziwe zdjęcia, filmy osób. Po drugie w przypadku medycyny zaufanie ma jeszcze bardziej istotny wpływ na podjęcie decyzji. To czy będą nas leczyć w obskurnym gabinecie, czy w ładnym nowoczesnym jest dla nas ważne. Podobnie jest ze zdjęciem specjalisty, który będzie wykonywał zabieg — pacjent chce zobaczyć osobę, do której przyjdzie, chociażby po to, aby ją później rozpoznać w gabinecie.

Image

#3 O mnie/ o nas

Biografia zespołu lub specjalisty, opis z dokonań, ewentualnie certyfikaty ze szkoleń, dyplomy — to w branży medycznej jest bardzo ważne. Można w tym miejscu opisać miejsca pracy obecne, poprzednie, to co się lubi na co dzień, hobby, pokazać się ze zwykłej ludzkiej strony.

Image

Chcesz lepiej zarządzać swoją
placówką medyczną?

Chcesz lepiej zarządzać swoją placówką medyczną? Bądź na bieżąco z najnowszym contentem w tej tematyce. Zostaw nam swój adres mailowy, a raz w miesiącu otrzymasz od nas zestawienie materiałów, które mogą Cię zainteresować.

#4 Zakres działalności/ opis usług

Musimy napisać, z jakimi schorzeniami mogą do nas pacjenci przychodzić. Proszę mi wierzyć, nie każdy wie, czym się zajmuje np. endokrynolog i nie odróżnia go np. od ginekologa. I czasami nie wie, czy ze swoimi problemami powinien zgłosić się do niego. Szczególnie gdy mamy dużą placówkę medyczną, wtedy to już bardzo istotne, aby wypisać choroby, schorzenia, problemy, z jakimi może się do nas zgłosić pacjent.

Często na stronach w tym miejscu pokazywany jest sprzęt medyczny, którym placówka dysponuje. Oczywiście można to zrobić, ale nie kosztem zakresu działalności. Opis sprzętu, że najnowocześniejszy itd. nic nie mówi pacjentowi. On chce wiedzieć, czy jego problem będzie rozwiązany, a nie czy laser jest z 2021 roku, czy nowszy.

Image

#5 Kontakt

My w Proassist preferujemy nazwać tę typową zakładkę: Kontakt dla pacjenta — dlatego, że w 99 % specjaliści, placówki nie udostępniają możliwości kontaktu z sobą komuś innemu niż pacjentowi. A więc dobrze, aby to było jednoznacznie przekazane. W tej zakładce powinno znaleźć się adres, w którym znajduje się placówką, numer telefonu do rejestracji, wtyczka do rejestracji online, i podstawowe informacje np. czy można płacić kartą, czy jest możliwość dojazdu. Super, gdyby znalazła się tutaj mapka, aby pacjent wiedział położenie na mapie naocznie, dodatkowo można w tej zakładce dodać zdjęcie z frontu budynku, wejścia do gabinetu. Wszystkie informacje odnośnie parkingu i komunikacji miejskiej, możliwych format płatności itp. można umieścić w formie ikonografik.

Image

#6 Rejestracja online

Ja dużo o rejestracji online mówił w jednym z odcinków, który był poświęcony tylko dla niej. Także serdecznie zapraszam do odsłuchania, to jest odcinek numer -3. Natomiast tutaj powiem to, co najważniejsze:

Rejestracja online musi być:

  1. zintegrowana z systemem medycznym
  2. musi być wybór konkretnego terminu, a nie formularz do wpisania danych — to nie jest rejestracja online 
  3. musi być brak konieczności logowania/zakładania konta — nikt tego nie chce robić. Spada nam konwersja z zapisu
  4. musi być weryfikacja zapisanej osoby przez np. numer telefonu (sms)
  5. musi być na każdej podstronie — ciągle w trakcie przeglądania strony powinniśmy mieć kontakt wzrokowy z widgetem z możliwością rejestracji.

#7 Numer telefonu do rejestracji telefonicznej

Podobnie jest z numerem telefonu do rejestracji — on również powinien być w widocznym miejscu i najlepiej jakby był dostępny ciągle podczas przeglądania strony internetowej.

Image

#8 Cennik

To jest istotna informacja. Wiele placówek nie chce umieszczać cennika, ponieważ trzeba go zaktualizować, a poza tym często cena jest od … do…, ale prawda jest zdecydowanie prosta: jeżeli mówimy o wizytach i zabiegach nie wysokobudżetowych, to cennik zwiększa konwersję z wejścia na stronę internetową do kontaktu zapisu. Czyli jeżeli chcemy mieć dużo pacjentów — umieść cennik na naszej stronie.

#9 Wizytówka Google Moja Firma

Nawet jeżeli nie chcesz inwestować w pozycjonowanie strony internetowej, to jednorazowo utwórz wizytówkę google i w miejsce strony internetowej wpisz adres tej strony — zresztą wypełnij wszystkie pola i wstaw zdjęcia. Pomoże w jej zaindeksowaniu w wyszukiwarce. My przy tworzeniu strony internetowej dla naszych klientów zawsze od razu łączymy ją z wizytówką Google, jeżeli klient jej nie ma — to ja tworzymy od zera. Jeżeli chcesz się trochę więcej dowiedzieć o wizytówce Google i ustawić ją odpowiednio do swojej placówki czy gabinetu to zachęcam do pobrania naszego darmowego e-booka o wizytówce, który jest na naszej stronie, w zakładce wiedza.

Image

Chcesz lepiej zarządzać swoją
placówką medyczną?

Chcesz lepiej zarządzać swoją placówką medyczną? Bądź na bieżąco z najnowszym contentem w tej tematyce. Zostaw nam swój adres mailowy, a raz w miesiącu otrzymasz od nas zestawienie materiałów, które mogą Cię zainteresować.

#10 CTA na stronie placówki

Pacjent, będąc na Twojej stronie internetowej musi być poprowadzony do tego co ma zrobić. Nie może być tak, że strona sobie jest i służy jako BLOG, do czytania. Ona jest w konkretnym celu — poinformowania o naszych usługach, o nas, o cenach. Ma doprowadzić do wzbudzania zaufania, a następnie do zarejestrowania pacjenta, a więc musi być na niej tzw. CTA (call to action) w najprostszej wersji jest to tzw. button z przyciskiem UMÓW SIĘ, ZAREJESTRUJ etc. coś, co musi zrobić osoba odwiedzająca stronę, aby skorzystać z naszej oferty. Jestem gorącym zwolennikiem połączenia CTA z rejestracją online, aby pacjent po wciśnięciu buttona Umów się od razu wybierał termin wizyty i ją potwierdzał, bo jest to bardzo duże uproszczenie i doprowadza do wzrostu konwersji, a więc po prostu doprowadza do większej ilości pacjentów.

Image

#11 FAQ najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi

My na naszej idealnej stronie internetowej stworzyliśmy zakładkę FAQ- czyli najczęstsze pytania i odpowiedzi. Ta zakładka jest bardzo istotna, bo doprowadza do tego, że zmniejsza się ilość połączeń pacjentów, którzy chcą się tylko coś dowiedzieć — a więc wzrasta skuteczność połączeń, a z drugiej strony pacjenci, którzy wstydzą się zapytać telefonicznie, a uwaga — takich jest bardzo dużo, nie będą pozbawieni tej informacji, a więc być może dokonają zapisu.

#12 Polityka prywatności na stronie gabinetu

Jeżeli chodzi o politykę prywatności na stronie internetowej to, co tu dużo mówić — musi ona być umieszczona na każdej stronie i po prostu trzeba tego obowiązku dokonać. My na stronach internetowych, które obecnie tworzymy, umieszczamy taką politykę prywatności.

Image

#13 Opinie pacjentów o usługach

Opinie pacjentów u nas na stronie są po to — aby pacjenci, którzy na nią wchodzą, byli bardziej przekonani do skorzystania z naszych usług. Takie rekomendacje powinniśmy zamieszczać regularnie i system Proassist w tym pomaga, udostępniając specjalny moduł do zarządzania opiniami na stronie.

Ok i to by były tyle, jeżeli chodzi o tworzenie strony sprzedażowej — wizytówkowej dla gabinetu medycznego, lekarskiego, fizjoterapeutycznego czy np. nawet podologicznego lub placówki medycznej. Istotne jest to, abyśmy podeszli do tego, tak, że te 13 punktów jest w zasadzie must have — musimy je mieć i koniec kropka. Gdyby ktoś chciał zobaczyć, jak u nas wygląda taka strona, to przypominam adres www.wroclawpsychiatria.pl – my taką stronę tworzymy wspólnie z gabinetem, czy placówką dla naszych klientów.

Przechodząc do strony zaawansowanej, sprzedażowo – marketingowej.

#14 Treści początkowe na stronie WWW gabinetu

Jeżeli nawet tak jak mówiłem na samym początku, nie masz zamiaru poświęcać czasu, czy inwestować swoje środki w copywriterów to i tak podczas jej tworzenia powinny znaleźć się podstawowe treści, o których mówiłem trochę wcześniej, ale też można jednorazowo stworzyć dodatkowe, np. odnośnie opisu tych schorzeń czy chorób, które leczymy. Tak, aby nasza strona szybciej wypozycjonować się przynajmniej na nasze nazwisko, specjalizację, miejsce związane z domeną.

#15 Film prezentacyjny placówki medycznej

Fajną propozycją dla branży medycznej i też jest to jednorazowy koszt zrobienia nawet prostego filmu video, w którym jako specjalista przedstawiamy naszą placówkę i nas samych i to, co chcemy o sobie i naszej placówce napisać na stronie to po prostu przedstawić w formie video. Jeżeli jest to film dla placówki medycznej trochę większej, to można od razu przedstawić naszą całą placówkę i kilku specjalistów w niej przyjmujących. Ważne, aby wiedzieć, że nie musi to być bardzo profesjonalny film — jeżeli nie chcemy inwestować w ten rodzaj, to możemy to zrobić prosto i samodzielnie, używając naszego telefonu.

#16 Wybierz swój content i zrób to sam

Bardzo trafnie na ten temat mówił Rafał Chmielewski, laryngolog podczas webinaru u nas. Jako lekarz czy jako manager nie jesteś marketingowcem, więc dobór contentu pod grupę docelową ma tutaj mniejsze znaczenie jeżeli chcesz go zrobić samodzielnie. Aby zrobić go samemu, musisz się w nim czuć dobrze, więc to czy Ty — będziesz nagrywał filmiki na YouTube odnośnie problemów pacjentów, czy będziesz pisał bloga, czy będziesz nagrywał podcast, czy publikował artykuły, ma mniejsze znaczenie. Większe ma to, aby robić to regularnie, więc wybierz content, który Ci odpowiada i zrób to sam.

Image

Chcesz lepiej zarządzać swoją
placówką medyczną?

Chcesz lepiej zarządzać swoją placówką medyczną? Bądź na bieżąco z najnowszym contentem w tej tematyce. Zostaw nam swój adres mailowy, a raz w miesiącu otrzymasz od nas zestawienie materiałów, które mogą Cię zainteresować.

#17 Wynajmij specjalistę do contentu na stronie

Jeżeli nie chcesz zbytnio inwestować w marketing, bo nie ma takiej potrzeby, jednak chcesz, aby strona nie pozostawała bez contentu dla pacjenta, to możesz zdecydować się na tworzenie np. bloga przez copywritera pod Twoją kuratelą. 

Możesz to zrobić jeszcze bez specjalnej analizy słów kluczowych, marketingu treści itd. Na analizę SEO, UX itd. można wydawać setki tysięcy złotych, ale można też wydawać np. co miesiąc 200 – 300 zł na copywritera, aby prowadził u nas regularnie bloga na stronie. W ten sposób nawet jeżeli nie zawsze trafimy ze słowami kluczowymi pod pozycjonowanie, to i tak pomoże to w promocji naszej strony w wyszukiwarce.

Jeżeli natomiast chcesz znacząco poprawiać wyniki swojej strony, to powinieneś tworzyć content dostosowany do twojej grupy docelowej i odpowiednio go analizować, np. czy z takiego słowa kluczowego, na które się wypozycjonowaliśmy naszym contentem ludzie się rejestrują online czy nie?

#18 Połączenie naszej strony z mediami społecznościowymi

Jeżeli prowadzimy fanpage czy konto na Instagramie, LinkedIn naszej placówki, to warto na stronie internetowej dać odnośnik do nich. Natomiast powtarzam to co z contentem — o ile go prowadzimy — jeżeli go tylko założyliśmy, ale nie prowadzimy na nim komunikacji, to tego nie róbmy.

#19 Callback na stronę

Callback, czyli taka mała słuchaweczka, która umożliwia szybkie połączenie telefoniczne. Pacjent wchodzi na Państwa stronę internetową — wpisuje swój numer i telefon dzwoni jednocześnie do placówki i na jego numer i w ten sposób dokonuje się połączenie… ale UWAGA: Stworzenie tego narzędzia na swojej stronie, gdy nie odbieramy połączeń, nie ma sensu, i tego nie róbmy.

#20 Połączenie z narzędziami analitycznymi

Jeżeli chcemy znacząco poprawiać wyniki swojej strony — czyli ilość wejść na stronę, konwersję z nich — to powinieneś tworzyć content dostosowany do twojej grupy docelowej i odpowiednio go analizować, np. czy z takiego słowa kluczowego, na które się wypozycjonowaliśmy naszym wpisem — wchodzi odpowiednia ilość pacjentów i ci pacjenci dokonują zapisu online. W Proassist umożliwiamy połączenie wtyczki do rejestracji online z Google Tag managerem — czyli będzie możliwość mierzenia konwersji z zapisu online.

#21 Mierzenie konwersji na stronie

Jeżeli już działamy bardzo profesjonalnie, to możemy w zasadzie mierzyć wszystko. Ile osób wchodzi, ile zostaje na dłużej, na jakie hasła wchodzą, na jakie hasła dokonują zapisu online — to wszystko jest możliwe, natomiast uwaga. W zależności, jaką macie rejestrację, online to nie zawsze możecie sprawdzić konwersję na zapis w rejestracji online. Z tego co się orientuje, tylko Proassist umożliwia połączenie rejestracji online z Google Tag Managerem i dlatego, jeżeli chcecie mieć pełne dane, to zwróćcie na to uwagę. 

#22 Marketing automations -> promocje, zniżki, rabaty

Ostatnim już punktem jest marketing automations — możesz połączyć swoją stronę internetową ze specjalnymi narzędziami lub w biedniejszej wersji tak skonfigurować np. WordPress, aby w odpowiednim momencie wyświetlał użytkownikowi odpowiednie komunikaty, np. w momencie, gdy wychodzę ze strony internetowej, to mi wyświetla się tzw. pop up z informacją: PROMOCJA na zabiegi medycyny estetycznej -20 %. Tego typu popup, web push, etc. można oczywiście ustawiać według własnego widzimisię, np. przy 5 wejściu na stronę, czy wyjściu, przy wejściu, w momencie gdy dokona odpowiedniego ruchu, np. wejdzie na konkretną podstronę, zarezerwuje wizytę etc…

Image

Jesteś managerem lub właścicielem placówki?

Zostaw swój numer, a zadzwonimy do Ciebie i przedstawimy dostępne funkcję systemu Proassist, które usprawnią pracę w Twojej placówce.

Informacja o plikach Cookie

Nasza strona internetowa używa plików cookie, aby zapewnić Ci najlepsze możliwe doświadczenie podczas przeglądania naszej strony. Pliki cookie to małe pliki tekstowe, które są zapisywane na Twoim urządzeniu (komputerze, telefonie lub tablecie) podczas odwiedzania różnych stron internetowych.