Webinar przeprowadził Jacek Piaseczyński z Proassist, oraz specjalista Rafał Chmielewski.
Zdaniem naszego gościa najlepszym sposobem na komunikację z pacjentem jest wybranie konkretnego miejsca. Miejsca, które będzie personalnie dla danego specjalisty najbardziej przyjazne pod kątem systematycznego tworzenia contentu, a jego rozwój sprawi przyjemność.
Rafał Chmielewski działa głównie z wykorzystaniem platformy YouTube, nagrywając wideo na tematy związane ze swoją specjalizacją. Nagrywanie filmów i odpowiedzi na pytania pacjentów w komentarzach, z doświadczenia przynosi korzyści dla lekarza w postaci pozyskiwania nowych pacjentów. Wydawać by się bowiem mogło, że udzielenie odpowiedzi na pytanie spowoduje rozwiązanie problemu pacjenta, który finalnie do gabinetu specjalisty nie trafi. W rzeczywistości – uzyskanie pozycji eksperta i pochwalenie się tym, co w zawodzie lekarza najbardziej istotne – czyli wiedzy, doprowadza do pozyskania nowych pacjentów.
Like, serduszka buziaki pod selfie lub innym materiałem to jedno. Nie jest to jednak aspekt, który pozwala na zwrócenie uwagi na świadczone usługi przez lekarza, zapisanie się na wizyty i zrealizowanie jej w naszym gabinecie.
Ramowy plan wyróżnienia się na tle innych gabinetów medycznych
Pacjenci poszukują specjalistów w miejscach takich jak:
Media społecznościowe są najczęściej wybierane przez specjalistów z różnych branż, jednak jak każda przestrzeń mają swoje wady i zalety.
+ łatwa publikacja
+ ogólnodostępność
– coraz mniejsze zasięgi bezpłatne
– coraz droższe reklamy
– zwrócenie uwagi na krótko, post wyświetla się zwykle osobie, która nie szuka konkretnej usługi
– szum informacji niezwiązanej z gabinetem i pracą
Strona WWW z podpiętą możliwością rejestracji online
Google (Google Moja Firma i Google ADS)
Marketplace bezpłatnie (znany lekarz, ranking lekarzy kliniki)
Wybór metody tworzenia treści (tekst, grafika, audio, wideo)
Realizowanie wybranych działań
Live i webinary
Reklamy – Google YouTube FB IG
Social Media – Pinterest FB IG TikTok inne
Płatne marketplace
Zwróć uwagę na pozostawienie swoich danych kontaktowych, takich jak:
Nasz gość zwraca uwagę nie tylko na ogromną wartość dodaną z tworzenia wartościowego contentu przez leka w postaci pozyskiwania nowych pacjentów. Oprócz tego warto pamiętać o tym, że prowadzenie działań z zakresu marketingu medycznego to szansa na dotarcie do pacjentów, którym jesteś w stanie pomóc najlepiej, jak tylko to możliwe – Twoja wąska specjalizacja np. w postaci wykonywania zabiegu rozwiązującego konkretny problem, ma szansę zwrócić ich uwagę.
Jeżeli jesteś managerem placówki medycznej, lekarzem prowadzącym własną praktykę medyczną lub specjalistą medycznym i chcesz poszerzyć swoją wiedzę, sprawdź nasze darmowe Ebooki!
Wysyłając formularz, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności Proassist.