Pomożemy rozwiązać każdy problem.

Staramy się, aby nasze usługi były jak najlepiej zrozumiałe i proste w obsłudze. Dzięki temu korzystanie z telefonicznej rejestracji nie stanowi problemu. 

Uruchomienie płatności online

W celu uruchomienia płatności online, należy dokonać rejestracji w Systemie Płatności Online Blue Media.

Link do rejestracji w Blue Media.


Prosimy o zwrócenie uwagi na to, aby:

  • przejść optymalnie cały proces rejestracji bez jego przerywania
  • w ostatnim etapie wykonać przelew ze wskazanego na formularzu konta firmowego

Instrukcja rejestracji nowych użytkowników Blue Media SA.

Sposób uruchomienia modułu płatności on-line zależy od tego, czy placówka posiada jeden wspólny numer konta dla wszystkich specjalistów, czy każdy z lekarzy posiada swoje indywidualne konto bankowe.

1. Jeśli nr konta bankowego jest jeden wspólny dla wszystkich specjalistów:
Aby włączyć płatności on-line w systemie Proassist dla placówki, która ma jedno konto bankowe dla wszystkich specjalistów wybierz PLACÓWKI z bocznego menu.

Placówki
Następnie kliknij ikonę edycji przy konkretnej placówce. W panelu wyskakującym z prawej strony w punkcie 5 wypełnij pola danymi, które uzyskałeś po założeniu konta w Blue Media.
Dodawanie płatności online

Oprócz ServiceID i klucza należy wypełnić treść checkboxa, która zostanie wyświetlona na widgecie, przez który pacjenci będą się zapisywać na Twojej stronie internetowej, tuż przed dokonaniem płatności.

Przykładowy tekst:

Operatorem płatności online jest Blue Media S.A. z siedzibą w Sopocie, 81-718 Sopot, ul. Powstańców Warszawy 6, NIP 585-13-51-185, W przypadku wystąpienia konieczność zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą płatniczą sprzedający dokonana zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Zamawiającego.W przypadku płatności kartą termin realizacji liczy się od momentu pozytywnej autoryzacji transakcji.Dostępne formy płatności: Karty płatnicze: Visa, MasterCard, przelewy online, BLIK.

UWAGA: stwórz regulamin dotyczący płatności. Możesz skorzystać z naszego wzoru lub stworzyć swój. Taki regulamin możesz umieścić w formie pliku załączając go poprzez kliknięcie w zakładkę PLIK BLUE MEDIA. Jeśli umieścisz regulamin na swojej stronie internetowej możesz dać także pacjentowi link, wpisując go w pole INFORMACJE NA WIDGECIE (LINK BLUE MEDIA). Jeżeli umieścimy zarówno link jak i plik – widoczny będzie tylko link.

Wprowadzone dane zatwierdź klikając w zakładkę ZAPISZ.

2. Jeśli każdy specjalista ma swój indywidualny nr konta bankowego, każdy musi się zarejestrować w BM i wprowadzić dane do systemu:

Włączanie płatności on-line dla specjalisty również rozpoczynamy z poziomu zakładki PLACÓWKI w bocznym menu.
Aby ustawić płatności dla konkretnego lekarza kliknij zakładkę SPECJALIŚCI w lewym górnym rogu, kliknij Edycję ikonkę edycji przy konkretnym specjaliście, a następnie wypełnij dane Blue Media w panelu wyskakujące z prawej strony.

Konfiguracja płatności online

Aby usługa działała poprawnie należy wypełnić tylko jedną opcję płatności: tylko z poziomu placówki lub tylko z poziomu specjalisty.

Należy
jeszcze utworzyć w odpowiedni sposób usługę lub edytować już istniejącą.

Wybierz USŁUGI z bocznego menu, następnie w prawym górnym rogu okna kliknij zielony przycisk DODAJ NOWĄ+.

Dodaj nową usługę

Wybierz kontrahenta, placówkę, a następnie specjalistę, który będzie świadczył usługę. Z listy usług wybierz opcję NOWA USŁUGA.
Wpisz odpowiednią nazwę usługi, określ jej czas trwania oraz cenę, a następnie zaznacz checkbox PŁATNOŚĆ ONLINE. Wpisz także w pole CENA ONLINE kwotę, którą musi wpłacić pacjent.

Płatności online

Przypisz kolor do usługi. Możesz pozostawić informacje dla rejestracji oraz pacjenta, wpisując je w odpowiednie pola.

Przykładowy tekst:
Informacja dla pacjenta: po zapisie na wizytę dostanie on link do płatności przez internet na skrzynkę mailową. Musi otworzyć wiadomość i uregulować opłatę za wizytę.

Wprowadzone informacje zatwierdź klikając w zielony przycisk poniżej ZAPISZ I ZAKOŃCZ.

Dodawanie wizyty z wymaganą płatnością

Jeśli chcesz dodać wizytę, która wymaga przedpłaty, ale nie chcesz pobierać od niego opłaty, wybierz KALENDARZ z bocznego menu, następnie dodaj wizytę.

W panelu dodawania wizyty wsuwającym się z prawej strony wybierz usługę, dodaj termin, wpisz imię i nazwisko pacjenta, lub wybierz go z listy). Następnie zaznacz checkbox WIZYTA BEZ PŁATNOŚCI ONLINE.

Wizyta bez płatności internetowej

Ponowne generowanie linku

Jeżeli pacjent dostał już link do płatności, ale nie uregulował wpłaty od razu lub link gdzieś się zgubił, istnieje możliwość ponownego wygenerowania linku do płatności. Aby to zrobić należy wybrać zakładkę KALENDARZ w bocznym menu, a następnie najechać kursorem myszy na konkretną wizytę. Na białym polu z informacjami dotyczącymi wizyty wyświetli się informacja płatność przez internet: oczekuje.

Generowanie płatności online

Teraz należy kliknąć ostatnią ikonkę poniżej (kasa) i wybrać opcję „generuj płatność on-line”. Następnie w panelu wyskakującym z prawej strony kliknąć zielony przycisk PRZEŚLIJ PONOWNIE LINK. W tym momencie link do płatności on-line przesyłany jest ponownie. Pacjent znowu ma obowiązek opłacić wizytę do godziny 00:00 w dniu wygenerowania linku.

Zmiana koloru wizyty po zapłaceniu

Istnieje możliwość przypisania koloru danej usłudze. Kolor zmienia się wraz z dokonaniem płatności za wizytę: na zielony kolor zmieni się wizyta opłacona w całości, natomiast wizyta opłacona tylko częściowo – na gradient.
Wizyta opłacona
Wizyta częściowo opłacona

Skąd rejestracja będzie wiedziała, że usługa wymaga przedpłaty?

W trakcie dodawania wizyty, przy wyborze usługi pojawi się ikona $:

a) $ w kolorze białym („Usługa z płatnością online, niektórzy specjaliści”) → pojawia się w momencie, gdy nie wybierzemy konkretnego specjalisty.
b) $ w kolorze czarnym („Usługa z płatnością online”) → pojawia się w momencie, gdy wybierzemy konkretnego specjalistę.
Wybór terminu

Skąd specjalista będzie wiedziała, że pacjent dokonał płatności?

W oknie wizyty (po najechaniu kursorem myszki na dane pacjenta) pojawi się informacja ZAPŁACONO PRZEZ INTERNET. Jest to kwota stała, bez możliwości edycji.

Edytować kwotę można tylko w przypadku gdyby specjalista w trakcie wizyty wykonał dodatkowo płatne czynności (W KASIE ROZLICZONO)

Płatność wymagana i możliwa

Aby ustawić płatność wymaganą lub możliwą, wybierz USŁUGI z bocznego menu.

Kliknij „v” w kolumnie „Specjaliści”, a następnie wybierz ikonkę edycji przy wybranym specjaliście.

Edycja usługi w oprogramowaniu gabinetowym

W panelu wysuwającym się z prawej strony wybierz: 

Możliwa płatność online, jeśli nie chcesz, aby płatność on-line za daną usługę była obowiązkowa bezpośrednio po zapisie. Uzupełnij kwotę, którą uiszcza pacjent w ramach e-płatności.

Płatność wymagana, jeśli chcesz, aby pacjent obowiązkowo płacił za usługę natychmiast po zapisie na wizytę. (możliwość pojawi się po kliknięciu poprzedniego checkboxa).

Możliwa płatność online za wizytę

Istnieją trzy możliwości płatności on-line:

1. Zapis na wizytę przez widget na stronie internetowej placówki/lekarza (całość lub część opłaty uiszczana jest bezpośrednio po zapisie na wizytę).
2. Zapis na wizytę przez panel w systemie Proassist (generowany jest link do płatności przez internet wysyłany do pacjenta w wiadomości e-mail)
3. Generowanie linku do płatności w przypadku, gdy nie został on wygenerowany na samym początku. Jeśli dana wizyta wizyta była oznaczona jako taka, za którą płaci się podczas jej przeprowadzania, ale pojawi się potrzeba zmiany (np. w przypadku, gdy chcemy przez to zapewnić sobie odbycie się wizyty poprzez uregulowanie opłaty z góry przez pacjenta), możemy wygenerować link do płatności bez uprzedniego ustawiania tej opcji jako opłata obowiązkowa)

Jeżeli pacjent nie opłaci wizyty do godziny 00:00 w dniu wygenerowania linku do e-płatności – wizyta znika z kalendarza.

26 Marca | Wtorek

Sprawdź, z jakich funkcji Proassist nie korzystasz, a powinieneś!

Odkryj, jak zoptymalizować pracę Twojego zespołu medycznego!

09 Kwietnia | Wtorek

RODO w placówce medycznej

Co jako manager i właściciel musisz wiedzieć o ochronie danych osobowych w Twoim gabinecie?

Image

Jesteś managerem lub właścicielem placówki?

Obecnie wszyscy nasi eksperci są poza biurem. Zostaw swój numer telefonu, a my oddzwonimy do ciebie, aby zaprezentować Ci funkcje, które usprawnią pracę w Twojej placówce!

Oddzwonimy jak najszybciej to możliwe w dni robocze od poniedziałku do piątku od 9 do 17.

Informacja o plikach Cookie

Nasza strona internetowa używa plików cookie, aby zapewnić Ci najlepsze możliwe doświadczenie podczas przeglądania naszej strony. Pliki cookie to małe pliki tekstowe, które są zapisywane na Twoim urządzeniu (komputerze, telefonie lub tablecie) podczas odwiedzania różnych stron internetowych.

Cześć!

Podaj numer telefonu, a oddzwonimy do 2 minut!