Rejestratorka Medyczna

Kto to jest rejestratorka medyczna?

Rejestratorka medyczna to pracownik nie-medyczny placówki medycznej. Jej głównym zadaniem jest rejestracja danych pacjentów, umawianie na wizyty, udzielanie informacji pacjentom, wprowadzanie danych do systemu oraz dbanie o poufność i bezpieczeństwo danych pacjentów.

Jakie są obowiązki rejestratorki medycznej?

Do obowiązków rejestratorki medycznej należy:

    • Wprowadzanie danych pacjentów do systemu medycznego (imię, nazwisko, PESEL, dane kontaktowe)
    • Planowanie wizyt pacjentów i zarządzanie harmonogramem (rejestracja telefoniczna, mailowa, osobista)
    • Współpraca z personelem medycznym 
    • Zakładanie akt pacjentów (teczek medycznych) w formie papierowej i/lub elektronicznej
    • Sprawdzanie ubezpieczeń pacjentów
    • Obsługa administracyjna placówki
    • Obsługa płatności za usługi medyczne (przyjmowanie płatności, wystawianie rachunków i faktur)

Oczywiście, obowiązki na stanowisku rejestratorki mogą różnić się w zależności od wielkości i rodzaju placówki, ilości zatrudnionych rejestratorek, czy indywidualnych ustaleń. 

Ile zarabia rejestratorka medyczna?

Zarobki rejestratorki medycznej mogą różnić się w zależności od wielu czynników, takich jak lokalizacja miejsca pracy, rodzaj placówki medycznej, doświadczenie zawodowe, kwalifikacje oraz obowiązujący rynek pracy. 

Według danych z 2021 roku, średnie wynagrodzenie rejestratorki medycznej w Polsce wynosiło od około 2500 do 4500 złotych brutto miesięcznie.

Co trzeba zrobić, by zostać rejestratorką medyczną?

Aby rozpocząć pracę na stanowisku rejestratorki zazwyczaj konieczne jest wykształcenie średnie. Niektóre placówki wymagają również wykształcenia kierunkowego lub kursu rejestratorki medycznej, ale nie jest to warunek konieczny. 

W tym zawodzie przydatna będzie również znajomość języka angielskiego oraz posiadanie umiejętności interpersonalnych, takich jak empatia, cierpliwość, sumienność, łatwość w nawiązywaniu kontaktów i umiejętność pracy z różnymi typami ludzi. Dodatkowo, ważnym aspektem jest znajomość systemów informatycznych, obsługi komputera i urządzeń biurowych.

Image

Jesteś managerem lub właścicielem placówki?

Obecnie wszyscy nasi eksperci są poza biurem. Zostaw swój numer telefonu, a my oddzwonimy do ciebie, aby zaprezentować Ci funkcje, które usprawnią pracę w Twojej placówce!

Oddzwonimy jak najszybciej to możliwe w dni robocze od poniedziałku do piątku od 9 do 17.

Informacja o plikach Cookie

Nasza strona internetowa używa plików cookie, aby zapewnić Ci najlepsze możliwe doświadczenie podczas przeglądania naszej strony. Pliki cookie to małe pliki tekstowe, które są zapisywane na Twoim urządzeniu (komputerze, telefonie lub tablecie) podczas odwiedzania różnych stron internetowych.

Cześć!

Podaj numer telefonu, a oddzwonimy do 2 minut!