Ze względu na to, że prywatne gabinety lekarskie powstają w Polsce coraz częściej, a poziom świadomości potencjalnych pacjentów pod kątem konieczności dbania o swoje zdrowie i kondycji organizmu rośnie, skuteczna reklama Twojej przychodni medycznej, pozwoli Ci w pełni wykorzystać jej potencjał.
Branża medyczna jest ograniczona w tych działaniach pod kątem kwestii prawnych, dlatego warto zapoznać się z zasadami, jakie obowiązują w kontekście marketingu medycznego lub powierzyć go kompetentnej agencji. Co zrobić, aby skutecznie promować placówkę medyczną, a jednocześnie, aby reklama przychodni nie łamała zakazu reklamy usług medycznych?
Zgodnie z obecnie obowiązującymi przepisami z dnia 15 kwietnia 2011 roku (Dz. U. z 2011 r. Nr 112 poz. 654) o działalności leczniczej podmiot wykonujący działalność leczniczą podaje do wiadomości informację o zakresie i rodzajach udzielonych świadczeń zdrowotnych. Treść i forma tych informacji nie mogą posiadać cech reklamy.
Jak zatem warto zauważyć lekarze i placówki medyczne mogą informować o prowadzonej przez siebie działalności, jednak nie jest dozwolone reklamowanie swojej działalności. W treści ustawy nie znajdziemy natomiast konkretnego zdefiniowania tego, czym konkretnie jest reklama. Z kolei Uchwała Naczelnej Rady Lekarskiej o numerze 29/11/VI w dniu 16 grudnia 2011 roku określiła zasady podawania do publicznej wiadomości informacji na temat udzielanych przez lekarzy i lekarzy dentystów świadczeń zdrowotnych. Wobec tego nastąpiło wymienienie dozwolonej listy danych, jakie mogą być podawane do informacji publicznej.
Do informacji publicznej mogą być podawane informacje takie jak:
Dodatkowo ustawa o działalności leczniczej wskazuje, że informacje opisane przez nas powyżej mogą być demonstrowane jedyne z wykorzystaniem:
Informacje te nie mogą zawierać informacji o jakości sprzętu medycznego. Oprócz tego nie należy stosować żadnych form zachęty i próby nakłonienia do korzystania ze świadczeń zdrowotnych. Udostępnianie nie mogą być również informacje na temat dostępnych metod, ich skuteczności oraz czasu leczenia, a także możliwych do osiągnięcia rezultatów czy potocznych określeń.
Przypominamy również, określenie sposobu płatności i cen obowiązujących w gabinecie może się odbyć wyłącznie w formie z wykorzystaniem zamieszczenia tych informacji na stronie internetowej praktyki zawodowej lub z wykorzystaniem specjalnych telefonów informacyjnych.
Jeżeli jesteś managerem placówki medycznej, lekarzem prowadzącym własną praktykę medyczną lub specjalistą medycznym i chcesz poszerzyć swoją wiedzę, sprawdź nasze darmowe Ebooki!
Wysyłając formularz, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności Proassist.
Wysyłając formularz, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności Proassist.