Skuteczna reklama przychodni lekarskiej - jak zrobić ją dobrze?

Ze względu na to, że prywatne gabinety lekarskie powstają w Polsce coraz częściej, a poziom świadomości potencjalnych pacjentów pod kątem konieczności dbania o swoje zdrowie i kondycji organizmu rośnie, skuteczna reklama Twojej przychodni medycznej, pozwoli Ci w pełni wykorzystać jej potencjał.

Branża medyczna jest ograniczona w tych działaniach pod kątem kwestii prawnych, dlatego warto zapoznać się z zasadami, jakie obowiązują w kontekście marketingu medycznego lub powierzyć go kompetentnej agencji. Co zrobić, aby skutecznie promować placówkę medyczną, a jednocześnie, aby reklama przychodni nie łamała zakazu reklamy usług medycznych? 

Reklama przychodni a obowiązujące przepisy

Zgodnie z obecnie obowiązującymi przepisami z dnia 15 kwietnia 2011 roku (Dz. U. z 2011 r. Nr 112 poz. 654) o działalności leczniczej podmiot wykonujący działalność leczniczą podaje do wiadomości informację o zakresie i rodzajach udzielonych świadczeń zdrowotnych. Treść i forma tych informacji nie mogą posiadać cech reklamy. 

Jak zatem warto zauważyć lekarze i placówki medyczne mogą informować o prowadzonej przez siebie działalności, jednak nie jest dozwolone reklamowanie swojej działalności. W treści ustawy nie znajdziemy natomiast konkretnego zdefiniowania tego, czym konkretnie jest reklama. Z kolei Uchwała Naczelnej Rady Lekarskiej o numerze 29/11/VI w dniu 16 grudnia 2011 roku określiła zasady podawania do publicznej wiadomości informacji na temat udzielanych przez lekarzy i lekarzy dentystów świadczeń zdrowotnych. Wobec tego nastąpiło wymienienie dozwolonej listy danych, jakie mogą być podawane do informacji publicznej. 

Do informacji publicznej mogą być podawane informacje takie jak: 

  • tytuł zawodowy, 
  • imię i nazwisko, 
  • godziny przyjęć, dni przyjęć oraz miejsce, 
  • forma wykonywanej praktyki zawodowej, 
  • stopień i tytuł naukowy, specjalizacja i dodatkowe szczególne uprawnienia, 
  • numer telefonu 
  • informacje na temat umiejętności w kontekście węższych dziedzin medycyny lub udzielania określonych świadczeń medycznych, 
  • określenie sposobu płatności i cen (w przypadku przekazywania informacji tego typu w formie zamieszczenie ich na stronie internetowej lub z wykorzystaniem telefonów informacyjnych). 

Jak demonstrować informacje dotyczące usług medycznych?

Dodatkowo ustawa o działalności leczniczej wskazuje, że informacje opisane przez nas powyżej mogą być demonstrowane jedyne z wykorzystaniem: 

  • maksymalnie 2 stałych tablic ogłoszeniowych na zewnątrz budynku, gdzie prowadzona jest praktyka lekarska, 
  • maksymalnie 2 stałych tablic ogłoszeniowych przy drogach, które prowadzą do siedziby placówki, 
  • ogłoszeń prasowych w miejscach wyznaczonych dla usług medycznych, 
  • informatorów o usługach medycznych w dziale dotyczącym usług lekarskich i informacji zawartych w książkach telefonicznych, 
  • specjalnych telefonów informacyjnych 
  • informacji zamieszczonych na stronach internetowych.

Co to znaczy, że informacje nie mogą posiadać cech reklamy?

Informacje te nie mogą zawierać informacji o jakości sprzętu medycznego. Oprócz tego nie należy stosować żadnych form zachęty i próby nakłonienia do korzystania ze świadczeń zdrowotnych. Udostępnianie nie mogą być również informacje na temat dostępnych metod, ich skuteczności oraz czasu leczenia, a także możliwych do osiągnięcia rezultatów czy potocznych określeń. 

Przypominamy również, określenie sposobu płatności i cen obowiązujących w gabinecie może się odbyć wyłącznie w formie z wykorzystaniem zamieszczenia tych informacji na stronie internetowej praktyki zawodowej lub z wykorzystaniem specjalnych telefonów informacyjnych. 

Image

Jesteś managerem lub właścicielem placówki?

Zostaw swój numer, a zadzwonimy do Ciebie i przedstawimy dostępne funkcję systemu Proassist, które usprawnią pracę w Twojej placówce.

Informacja o plikach Cookie

Nasza strona internetowa używa plików cookie, aby zapewnić Ci najlepsze możliwe doświadczenie podczas przeglądania naszej strony. Pliki cookie to małe pliki tekstowe, które są zapisywane na Twoim urządzeniu (komputerze, telefonie lub tablecie) podczas odwiedzania różnych stron internetowych.

Cześć!

Podaj numer telefonu, a oddzwonimy do 2 minut!