Lubicie książkowe definicje? Jeśli nie to na będzie dobrze, jeśli na chwilę polubicie. 🙂 Chcielibyśmy nieco przybliżyć Wam na samym początku temat content marketingu, a bez definicji trudno będzie to zrobić. Przechodząc do konkretów, jest to zatem rodzaj strategii marketingowej, który polega systematycznym tworzeniu i publikowaniu treści, które są atrakcyjne dla potencjalnej grupy docelowej oraz przydatne. Zadaniem content marketingu, a uściślając – treści, które się publikuje jest wzbudzenie zainteresowania osób ze ściśle sprecyzowanej wcześniej grupy odbiorców oraz ich utrzymanie przy marce w taki sposób, aby działanie to mogło przynosić zysk. Jaśniej? Content marketing to najprościej mówiąc wszystkie ciekawe treści, które publikujesz jako właściciel firmy, a w tej sytuacji jako właściciel placówki medycznej, czy specjalista. Mogą to być na przykład merytoryczne artykuły blogowe na blogu firmowym.
Naszym zdaniem (oczywiście możecie mieć inne i chętnie podyskutujemy) content marketing medyczny, to jedno z narzędzi marketingowych, które w dłuższej perspektywie niesie za sobą niemal największe zyski. Współcześnie marketing w branży medycznej powinien nie tylko uwzględniać content marketing, co stać się jego absolutnym filarem. Trudno bowiem wyobrazić sobie bez niego rozwój biznesu w branży medycznej, poprawienie sprzedaży, czy budowanie świadomości w głowach pacjentów. Tworzenie angażujących, merytorycznych treści zapewnia obopólne korzyści – zarówno dla podmiotu medycznego, jak i dla pacjenta. Oczywiście na rynku istnieją różne formy contentu medycznego w wersji pisanej – własny blog, czy media społecznościowe, artykuły eksperckie publikowane na zaprzyjaźnionych portalach medycznych etc. Warto jednak pamiętać o tym, że w sieci nic nie ginie i raz napisany artykuł, może przynosić nam korzyści przez wiele długich lat (oczywiście pod zastrzeżeniem, że uwzględnimy jego aktualizację tak, aby był on na topie).
Jeśli część z Was zastanawia się, dlaczego proponujemy Wam tworzenie pisanych treści w dobie, kiedy statystycznie coraz więcej osób nie ma czasu na ich czytanie, mamy kilka argumentów, które potwierdzą słuszność systematycznej publikacji tekstów. Należy pamiętać, że budowanie własnej marki w branży medycznej to złożony proces. Nie wystarczy bowiem zdobycie wykształcenia i cennego doświadczenia, aby pacjenci chętnie uczęszczali na wizyty do danego specjalisty. Jak zwrócić na siebie uwagę? Po pierwsze, najlepiej właśnie poprzez zaprezentowanie swojej wiedzy w przystępny sposób.
#1 Budowanie świadomości wśród pacjentów i budowanie pozycji eksperta dla siebie
Po drugie, merytoryczne treści to jedno, ale dobrze byłoby, aby były one zoptymalizowane pod aktualne wymagania SEO. Dzięki temu Twoje teksty będą wyżej w wynikach wyszukiwania, a Twoja strona stanie się bardziej popularna wśród pacjentów.
#2 Systematyczna publikacja tekstów zoptymalizowanych pod Google = wyższa pozycja Twojej strony w wynikach wyszukiwania = wzrost jej popularności wśród pacjentów
Po trzecie, wielu specjalistów zmaga się z obawą, czy rzeczywiście tworzenie eksperckich tekstów medycznych, jest słuszne. Mylnie bowiem wychodzą z założenia, że jeśli pacjent przeczyta, jak poradzić sobie z problemem, to poradzi sobie sam i już ich nie odwiedzi. Oczywiście to poważny argument przeciwko temu, aby dzielić się bezpłatnie swoją wiedzą. Warto jednak zadać sobie pytanie, czy pacjent jest w stanie samodzielnie wykonać sobie badanie laryngologiczne, czy ginekologiczne lub przeanalizować wyniki krwi? Sądzimy, że na własną rękę jest to niemożliwe.
#3 Popularność Twojej marki osobistej rośnie, a Ty cieszysz się większym zainteresowaniem wśród pacjentów.
Jeżeli jesteś managerem placówki medycznej, lekarzem prowadzącym własną praktykę medyczną lub specjalistą medycznym i chcesz poszerzyć swoją wiedzę, sprawdź nasze darmowe Ebooki!
Wysyłając formularz, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności Proassist.