Co to jest content marketing medyczny i dlaczego warto wdrożyć go jako element swojej strategii marketingowej?

Lubicie książkowe definicje? Jeśli nie to na będzie dobrze, jeśli na chwilę polubicie. 🙂 Chcielibyśmy nieco przybliżyć Wam na samym początku temat content marketingu, a bez definicji trudno będzie to zrobić. Przechodząc do konkretów, jest to zatem rodzaj strategii marketingowej, który polega systematycznym tworzeniu i publikowaniu treści, które są atrakcyjne dla potencjalnej grupy docelowej oraz przydatne. Zadaniem content marketingu, a uściślając – treści, które się publikuje jest wzbudzenie zainteresowania osób ze ściśle sprecyzowanej wcześniej grupy odbiorców oraz ich utrzymanie przy marce w taki sposób, aby działanie to mogło przynosić zysk. Jaśniej? Content marketing to najprościej mówiąc wszystkie ciekawe treści, które publikujesz jako właściciel firmy, a w tej sytuacji jako właściciel placówki medycznej, czy specjalista. Mogą to być na przykład merytoryczne artykuły blogowe na blogu firmowym.

Image

Content marketing medyczny – czy to gra warta świeczki?

Naszym zdaniem (oczywiście możecie mieć inne i chętnie podyskutujemy) content marketing medyczny, to jedno z narzędzi marketingowych, które w dłuższej perspektywie niesie za sobą niemal największe zyski. Współcześnie marketing w branży medycznej powinien nie tylko uwzględniać content marketing, co stać się jego absolutnym filarem. Trudno bowiem wyobrazić sobie bez niego rozwój biznesu w branży medycznej, poprawienie sprzedaży, czy budowanie świadomości w głowach pacjentów. Tworzenie angażujących, merytorycznych treści zapewnia obopólne korzyści – zarówno dla podmiotu medycznego, jak i dla pacjenta. Oczywiście na rynku istnieją różne formy contentu medycznego w wersji pisanej – własny blog, czy media społecznościowe, artykuły eksperckie publikowane na zaprzyjaźnionych portalach medycznych etc. Warto jednak pamiętać o tym, że w sieci nic nie ginie i raz napisany artykuł, może przynosić nam korzyści przez wiele długich lat (oczywiście pod zastrzeżeniem, że uwzględnimy jego aktualizację tak, aby był on na topie). 

Image

Content marketing a reklama usług medycznych

Jeśli część z Was zastanawia się, dlaczego proponujemy Wam tworzenie pisanych treści w dobie, kiedy statystycznie coraz więcej osób nie ma czasu na ich czytanie, mamy kilka argumentów, które potwierdzą słuszność systematycznej publikacji tekstów. Należy pamiętać, że budowanie własnej marki w branży medycznej to złożony proces. Nie wystarczy bowiem zdobycie wykształcenia i cennego doświadczenia, aby pacjenci chętnie uczęszczali na wizyty do danego specjalisty. Jak zwrócić na siebie uwagę? Po pierwsze, najlepiej właśnie poprzez zaprezentowanie swojej wiedzy w przystępny sposób.

#1 Budowanie świadomości wśród pacjentów i budowanie pozycji eksperta dla siebie 

Po drugie, merytoryczne treści to jedno, ale dobrze byłoby, aby były one zoptymalizowane pod aktualne wymagania SEO. Dzięki temu Twoje teksty będą wyżej w wynikach wyszukiwania, a Twoja strona stanie się bardziej popularna wśród pacjentów. 

#2 Systematyczna publikacja tekstów zoptymalizowanych pod Google = wyższa pozycja Twojej strony w wynikach wyszukiwania = wzrost jej popularności wśród pacjentów 

Po trzecie, wielu specjalistów zmaga się z obawą, czy rzeczywiście tworzenie eksperckich tekstów medycznych, jest słuszne. Mylnie bowiem wychodzą z założenia, że jeśli pacjent przeczyta, jak poradzić sobie z problemem, to poradzi sobie sam i już ich nie odwiedzi. Oczywiście to poważny argument przeciwko temu, aby dzielić się bezpłatnie swoją wiedzą. Warto jednak zadać sobie pytanie, czy pacjent jest w stanie samodzielnie wykonać sobie badanie laryngologiczne, czy ginekologiczne lub przeanalizować wyniki krwi? Sądzimy, że na własną rękę jest to niemożliwe. 

#3 Popularność Twojej marki osobistej rośnie, a Ty cieszysz się większym zainteresowaniem wśród pacjentów.

Image
Image

Jesteś managerem lub właścicielem placówki?

Informacja o plikach Cookie

Nasza strona internetowa używa plików cookie, aby zapewnić Ci najlepsze możliwe doświadczenie podczas przeglądania naszej strony. Pliki cookie to małe pliki tekstowe, które są zapisywane na Twoim urządzeniu (komputerze, telefonie lub tablecie) podczas odwiedzania różnych stron internetowych.

Cześć!

Podaj numer telefonu, a oddzwonimy do 2 minut!