7 sygnałów, że powinieneś zmienić oprogramowanie medyczne

Oczywistością jest, że wszystkie zmiany – szczególnie w obszarze medycznym – wymagają starannego rozważenia. Oprogramowanie medyczne jest szczególnie ważne dla funkcjonowania placówki medycznej, ponieważ ma ono bezpośredni wpływ na jakość opieki zdrowotnej, efektywność procesów oraz doświadczenie pacjenta. Niemniej jednak, czasami podjęcie decyzji o zmianie oprogramowania może być wyzwaniem. W końcu, istnieją obawy związane z migracją danych, dostosowaniem personelu do nowego systemu oraz kosztami związanymi z wdrożeniem. Jednakże, gdy oprogramowanie medyczne nie spełnia już oczekiwań lub staje się przeszkodą dla efektywnej pracy, warto rozważyć jego zmianę. W tym artykule przedstawimy siedem sygnałów, które mogą wskazywać, że nadszedł czas na zmianę oprogramowania medycznego, podkreślając korzyści płynące z takiej decyzji.
Mężczyzna w kitlu ze stetoskopem wskazuje na tekst o zmianie oprogramowania medycznego.
1. Błędy techniczne

Twój system medyczny nie działa w poniedziałki, gdy w placówce znajduje się najwięcej pacjentów? Męczą Cię wielokrotne przerwy w działaniu oprogramowania? A może często pojawiają się błędy, które uniemożliwiają codzienną pracę lekarzom i rejestratorkom? Jeśli zdarza się, że słyszysz narzekanie swoich pracowników na brak płynności działania systemu, to wiedz, że to bardzo wyraźny sygnał do zmiany oprogramowania! Jeśli od dłuższego czasu masz problem, to uwierz – nie będzie lepiej. Daj sobie szansę na polepszenie warunków pracy i sprawdź inne rozwiązania dostępne na rynku.

2. Słaba dostępność obsługi

Jeśli Dział Pomocy Technicznej pracuje krócej niż Twoja placówka medyczna lub jeśli ciężko jest się z nim porozumieć, to naprawdę źle świadczy o dostawcy Twojego oprogramowania medycznego. Zastanów się, ile razy miałeś sytuację, w której nie mogłeś liczyć na pomoc techniczną w czasie pracy? Jeśli takie sytuacje mają miejsce dość często, to warto sprawdzić, czy obsługa u konkurencji nie jest przypadkiem bardziej dostępna i pomocna.

3. Nie dodają kolejnych funkcji

Technologia rozwija się bardzo szybko, widzimy to zarówno w życiu prywatnym, jak i w różnych instytucjach państwowych. Dlatego masz prawo oczekiwać od swojego systemu medycznego, że on też będzie się stale rozwijał i dodawał nowe funkcje, które będą usprawniać Twoją pracę. Świat informatyczny nie stoi w miejscu, więc warto jest wykorzystywać możliwości, które się pojawiają i automatyzować swoją pracę dzięki rozwiązaniom technologicznym oferowanym przez dostawcę oprogramowania medycznego. W Proassist istnieje nawet możliwość współdecydowania użytkowników o tym, jaka funkcjonalność jest najpilniej potrzebna i powinna być wprowadzona do systemu. Zajrzyj do naszej grupy na Facebooku – Zrozumieć Pacjenta – i zobacz, w jaki sposób możesz mieć wpływ na rozwój swojego oprogramowania medycznego.

4. Dużo pracy ręcznej

Zbyt duża ilość ręcznej pracy może prowadzić do utrudnienia w wykonywaniu codziennych zadań, takich jak np. obsługa pacjenta, weryfikacja kalendarza (np. wskaźnika no show). Konieczność ręcznego wprowadzania danych, często kończy się tym, że pojawia się w nich dużo błędów lub wydłuża się czas potrzebny na realizację zadań. W pracy gabinetu medycznego, który jest nastawiony na szybką i fachową obsługę, dużo zależy od automatyzacji. Rejestratorka nie musi pamiętać o wszystkich sprawach, może to robić za nią system. Nowoczesne systemy pozwalają na kontrolę i automatyzację części zadań występujących na każdym etapie obsługi pacjenta. Wysyłanie automatycznych zaleceń, rozksięgowania przedpłat, wysyłanie zaleceń mailem – automatycznie po umówieniu się na konkretną usługę, automatyczne wysyłanie linków do wideorozmowy, szybkie rozliczanie wynagrodzeń specjalisty nawet przy różnych stawkach prowizyjnych, badanie zadowolenia i wysłanie prośby o wyrażenie opinii po wizycie.

5. Brak możliwości szybkiej weryfikacji danych

Twój system medyczny nie pozwala na szybką weryfikację danych pacjenta? To duży problem. Rejestratorki i lekarze tracą przez to wiele czasu. Strata czasu na rzeczach tak błahych sporo kosztuje Twoją placówkę medyczną, dlatego jeśli nie posiadasz tej funkcji w swoim systemie medycznym, to pomyśl o zastąpieniu go sprawniejszym oprogramowaniem.

6. Brak automatyzacji

Niektóre systemy po prostu nie są na bieżąco aktualizowane zgodnie z kierunkiem rozwoju globalnego. Mogą to być zwykłe kalendarze lub listy z danymi pacjentów, a lekarz i tak musi się logować na pacjent.gov.pl, aby skorzystać z funkcji e-zdrowie czyli wystawić receptę, zwolnienie. Dodatkowo, musi raportować zdarzenia medyczne i prowadzić EDM. Czyli wychodzi na to, że lekarz musi logować się do wielu miejsc, żeby obsłużyć jednego pacjenta. Jeśli system nie pozwala na prowadzenie wizyty z jednego okna, to na pewno sygnał, że musisz poszukać czegoś co będzie w stanie zapewnić takie korzystanie.

7. System instalowany na komputerze

W dobie pracy zdalnej i możliwości przemieszczania się, pracowania z dowolnego miejsca – bez przywiązania, że tylko prezes firmy może pracować na wakacjach wykorzystując telefon – to bardzo ważny aspekt. System medyczny w chmurze daje możliwość np. zweryfikowania przez lekarza tego, czy jutro ma pełen grafik za pomocą aplikacji. Dzięki temu lekarz oszczędza czas swój i rejestracji. Rejestratorki nie muszą logować się do systemu, dzwonić do specjalistów z informacjami ani wysyłać zahasłowanych plików

Częstym problemem programów instalowanych jest to, że zmiana sprzętu jest praktycznie niemożliwa lub uciążliwa. Trzeba wezwać odpowiednią osobę i płacić jej za to, że Ty chcesz zmienić sprzęt na nowy, przenieść program i odpowiednio go skonfigurować. Jeśli masz program medyczny w chmurze, to korzystasz z programu, do którego logujesz się poprzez przeglądarkę. Na pewno zalecamy zwrócić uwagę czy nowy program ma napisaną specjalną aplikację do pobrania na telefon ze sklepów app store lub google play.

Jeśli Twoje narzędzie nie zapewnia automatyzacji i integracji, tracisz możliwość korzystania z wartościowych funkcji, zdobywania pozycji placówki, która stawia na rozwój.

Ludzie nie lubią zmian, ale czasami są one konieczne, żeby gabinet medyczny odpowiednio funkcjonował. Jeśli chcesz zobaczyć przykład zmiany, umów się na spotkanie z doradcą Proassist i zapytaj o wdrożenia.
proassist logo

Zamów bezpłatne
połączenie w 5 minut!

Jesteśmy gotowi, aby odpowiedzieć na wszystkie Twoje pytania.

Dział sprzedaży dostępny jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 08:00 do 16:00.

Wysyłając formularz, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności Proassist.