proassist logo

Sprawdzone sposoby na rejestrację pacjentów

Zastanawiasz się nad tym, jak powinna być zorganizowana rejestracja pacjentów w Twoim gabinecie lub placówce medycznej? Obecne rozwiązania umożliwiają wielotorowe działania i najbardziej korzystną opcją będzie połączenie formy telefonicznej i internetowej. O czym zatem warto wiedzieć, w trakcie tworzenia elementów takich jak rejestracja pacjentów online i telefoniczna rejestracja pacjentów? Dziś rozważymy ten temat i przeanalizujemy go od podstaw. 

Rejestracja pacjentów - jak nie wpaść w błędne koło?

Problematyczna sytuacja, która pojawia się w wielu gabinetach medycznych i placówkach, są… ludzkie ograniczenia. Zazwyczaj zatrudniona rejestratorka lub rejestratorki mają ręce pełne roboty, co znacznie ogranicza ich możliwości w kontekście odbierania telefonów od potencjalnych pacjentów. Dodatkowo, Twoja placówka jest czynna w określonych godzinach, co znacznie redukuje dostępność do rejestracji w przypadku wykorzystywania wyłącznie tradycyjnej formy na umawianie wizyt do specjalisty. 

Aby tego uniknąć, warto zwrócić uwagę na rozwiązania, takie jak internetowa rejestracja pacjentów w połączeniu z telefoniczną rejestracją pacjentów. Nie ulega wątpliwości, że coraz częściej potencjalni pacjenci korzystają właśnie z internetu w kontekście poszukiwania wolnych terminów do konkretnego lekarza specjalisty. Zatem, aby nie wpaść w błędne koło, kiedy to pacjent nie może się dodzwonić, bo rejestratorka nie jest dostępna (ze względu na godziny pracy) lub jest zajęta (innymi sprawami, związanymi z dokumentacją medyczną), warto przygotować rozwiązania takie jak elektroniczna rejestracja pacjentów na Twojej stronie internetowej i zewnętrznych pracowników, którzy zajmą się obsługą telefonicznej rejestracji wizyt. 

Rejestracja pacjentów przez internet - czy to skomplikowane?

Więcej na temat usług związanych z telefoniczną rejestracją pacjentów możesz dowiedzieć się na naszej stronie internetowej. Przeprowadzenie rejestracji pacjentów online jest możliwe w sytuacji, kiedy masz swoją stronę internetową. Wówczas stworzenie systemu do umawiania wizyt nie jest skomplikowanym procesem, a Ty cieszysz się z otwartego systemu rejestracji 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu. Korzystanie z oprogramowania medycznego Proassist, połączonego z telefoniczną rejestracją gwarantuje Ci kolejną przewagę nad konkurencją. Mianowicie – nasza telefoniczna rejestracja pacjentów odbiera telefony od poniedziałku do piątku, między godziną 8:00, a 21:00 oraz w soboty od 8:00 do 15:00. Dzięki temu “dowozimy” wyniki w postaci zwiększenia stopnia odbieralności połączeń nawet o 95 procent, a Twoi pacjenci oczekują na podniesienie słuchawki niecałe 9 sekund. Jeśli połączenie zostanie zakończone przed odebraniem telefonu, oddzwonimy do pacjenta. 

Sprawdzone sposoby na rejestrację pacjentów - krok po kroku

Rejestracja pacjentów na wizyty to w wielu placówkach medycznych ogromny problem. Zdarza się bowiem, że nikt z personelu nie jest w stanie odebrać telefonu w konkretnym czasie. Taka sytuacja (kiedy nie oddzwonimy do pacjenta natychmiast) rodzi ogromne zagrożenie – sfrustrowany pacjent z pewnością zatelefonuje za moment do konkurencji, która słuchawkę może podnieść i umówić naszego potencjalnego jeszcze przed chwilą pacjenta na wizytę u siebie. Dlatego telefoniczna rejestracja pacjentów i udostępnienie formy, jaką jest rejestracja pacjentów przez internet, to skuteczna forma poradzenia sobie z tym problemem. 

Jak działać, aby zwiększyć procent odebranych połączeń? 

  1. Nie angażuj do odbierania telefonów osoby, która ma dużo obowiązków, czyli również siebie. 
  2. Zwróć uwagę na ograniczenia, jakie wynikają z posiadania wyłącznie telefonicznej rejestracji na miejscu – takie jak, ograniczony czas otwarcia placówki, brak możliwości rejestracji przez internet (formy coraz częściej wybieranej przez osoby w różnym wieku). 
  3. Jeśli odebranie połączenia nie jest możliwe – postaraj się najszybciej, jak tylko to możliwe oddzwonić. 

Jak poprawić skuteczność rejestracji w swojej placówce medycznej ogółem? 

  1. Postaraj się odciążyć telefoniczną rejestrację na rzecz udostępnienia rejestracji wizyt online, w tym ich przedkładania w formie zdalnej. 
  2. Zwróć uwagę na możliwość przypomnienia o wizytach – SMS, telefonicznych i mailowych. 
  3. Udostępnij możliwość płatności online za wizyty – dokonanie rezerwacji terminy razem z płatnością z góry. 
  4. Zintegruj system zapisów na wizyty z oprogramowaniem medycznym. 

 

Jesteś zainteresowany? Umów się na prezentację demo lub wypróbuj oprogramowanie medyczne Proaasist podczas darmowego okresu próbnego.

Jesteś managerem lub właścicielem placówki?

Obecnie wszyscy nasi eksperci są poza biurem. Zostaw swój numer telefonu, a my oddzwonimy do ciebie, aby zaprezentować Ci funkcje, które usprawnią pracę w Twojej placówce!

Cześć!

Podaj numer telefonu,
a oddzwonimy
do 2 minut!