Zadzwoń i dowiedz się więcej od naszych specjalistów!

Jak wdrożyć telekonsultację w swoim gabinecie?

W związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa zarówno personel medyczny, jak i pacjenci coraz chętniej sięgają po narzędzie telemedycyny nazywając się bardzo często w różny sposób (E-wizyty, telekonsultacje, konsultacje on-line, wizyty online). Niezależnie od nazewnictwa, sens tego jest taki, że dzięki teleporadom pacjenci mogą skonsultować się z lekarzem bez wychodzenia z domu.

Podpowiadamy jak w kilku krokach wdrożyć w swoim gabinecie telekonsultację.

KROK 1. DODANIE USŁUGI

Dodaj nową usługę związaną z telemedycyną, np. telekonsultcja, teleporada, itp. Określ cenę oraz czas trwania, a także przypisz do niej kolor. Uwaga: najlepiej, taki który nie jest używany do innych usług, aby w łatwy sposób odróżnić teleporadę od zwykłej wizyty.

KROK 2. INFORMACJA DLA REJESTRACJI TELEFONICZNEJ

W miejsce informacji dla rejestracji telefonicznej wpisz, w jaki sposób chcesz przeprowadzać telekonsultacje, tak aby mogła poinformować pacjenta w trakcie zapisu.

Form telekonsultacji jest sporo, najlepiej wybrać najbardziej odpowiednią dla siebie i dla pacjenta:

a. można zadzwonić do pacjenta w czasie, w którym miał on mieć wizytę, na wskazany numer.
b. można zaprosić pacjenta do video wizyty lub do chatu o wyznaczonej porze na wybranym przez siebie narzędziu, np. WhatApp, Skype, Zoom
c. można poprosić pacjenta aby dzwonił o wyznaczonej porze.

KROK 3. PŁATNOŚĆ ZA USŁUGĘ

W zależności od chęci, możesz poprosić pacjenta o płatność przed wizytą lub po wizycie.

a. płatność po wizycie:

Jeżeli decydujesz się na płatność po wizycie, to sprawa wydaje się być łatwiejsza. Po prostu po skończonej wizycie należy poprosić pacjenta aby wpłacił na konto pieniądze, w tytule zapisując np. imię i nazwisko pacjenta.

Gdy płatność pojawi się na koncie można zaznaczyć taką wizytę w systemie jako opłaconą.

b. płatność przed wizytą:

W takim przypadku w mailu wysyłanym do pacjenta przed wizytą, napisz numer konta, na który pacjent powinien przelać pieniądze, tytułem np. imię i nazwisko pacjenta.

W ten sposób, w dzień przyjmowania możesz sprawdzić przelewy na konto i ustawić konkretny status dla wizyt (opłacone). W ten sposób zobaczysz, którzy pacjenci dokonali płatności za swoje wizyty.

W skrajnym przypadku, jeżeli do wizyty jest niedługi termin, możesz poprosić pacjenta aby przesłał potwierdzenie zapłaty za wizytę przed jej rozpoczęciem na maila.

KROK 4. INFORMACJA MAILOWA DLA PACJENTA

W zależności, które narzędzie wybrałeś do przeprowadzenia konsultacji, czy zwykły telefon czy np. Skype, powinieneś taką informację umieścić w mailu do pacjenta.

Co powinno znaleźć się w mailu do pacjenta:

• forma kontaktu telekonsultacji (telefon, skype, whatapp, chat, messenger, itd.)
• poinformować pacjenta, kto będzie rozpoczynającym kontakt. Czy lekarz sam zadzwoni do pacjenta, czy pacjent powinien zadzwonić
• ewentualnie podaj link do swojego konta w narzędziu, które wybrałeś
• forma zapłaty: przed czy po wizycie
• numer konta do wpłacenia za wizytę
• adres mailowy na który pacjent powinien przesłać potwierdzenie zapłaty za wizytę

KROK 5. TELEPORADA

Wypełnienie dokumentacji podczas teleporady nie zmienia się w stosunku do zwykłego przeprowadzania wizyty. Możesz natomiast w miejsce BADANIE wpisać Konsultacja telefoniczna, aby w dokumentacji medycznej pojawił się taki zapis.

Po przeprowadzeniu teleporady i wypełnieniu dokumentacji ewentualnie po wystawieniu e-recepty, czy skierowania, możesz taką wizytę pobrać w formie PDF i wysłać na adres mailowy do pacjenta.

Po wystawieniu e-recepty, jeżeli w systemie będzie podany numer pacjenta, to dostanie on automatycznie SMS z kodem e-recepty, na bazie którego będzie mógł wybrać lek w aptece.

Proassist jest aktualnie w czasie wdrażania rozwiązania systemowego dla videoporad, a także systemu płatności, tak aby jeszcze bardziej usprawnić przeprowadzanie zdalnych konsultacji.

Tutaj znajdziesz informację, jak stworzyć usługę telekonsultacji.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Poznaj tajniki marketingu medycznego!

Zdajemy sobie sprawę, że zakazanie prawem reklamy świadczeń zdrowotnych utrudnia lekarzom i managerom placówek medycznych „pokazanie się” pacjentom.

Postanowiliśmy ułatwić im sprawę, dlatego stworzyliśmy darmowy e-book dla wszystkich zainteresowanych pozyskiwaniem pacjentów dla przychodni lub gabinetu medycznego.