Strategia marketingowa placówki

Na pewno wiesz, że obranie skutecznej strategii marketingowej placówki, to jeden z najważniejszych aspektów, który jest w stanie doprowadzić do pozyskania pacjentów i wzrostu popularności Twojej placówki medycznej. Co zrobić, aby strategia marketingowa placówki medycznej mogła okazać się skuteczna? Podpowiadamy poniżej! 

Przygotuj placówkę na swoją strategię i strategię dopasuj do swojej placówki medycznej

Bardzo ważne, aby doprowadzić do kompatybilności pomiędzy sposobem prowadzenia placówki medycznej, a stworzoną strategią, a także pomiędzy strategią, a tym, w jaki sposób placówka ma się rozwijać. 

Po pierwsze strategia marketingowa to plan, który powinien być przez nas wdrażany systematycznie. Oczywiście mamy świadomość, że ogromna ilość pracy i obowiązków może doprowadzić do sytuacji, w której nie będziemy w stanie w pełni wdrożyć swojej strategii marketingowej. Ważne jednak, aby zamiast zaprzestawania działań z zakresu marketingu medycznego wtedy, gdy nie będziemy w stanie w pełni zrealizować własnego planu, starać się zrobić wszystko, co w naszej mocy, na co w aktualnym okresie pozwala nam wolny czas. 

Po drugie analiza skuteczności działań, czyli brak działania na ślepo. Wybór działań marketingowych, to nie koniec naszej drogi. Oprócz realizowania strategii, warto analizować poszczególne elementy, reagować na te z działań, które przynoszą korzyści oraz na te z działań, które oczekiwanych rezultatów nie przynoszą. Niezbędna w procesie realizacji swojej strategii marketingowej jest zatem czas na refleksyjność. 

Po trzecie wybrane działania marketingowe wdrażane w placówce, powinny być możliwie najbardziej naturalne, czyli takie, które są naturalne dla nas – osób, które uczestniczą czynnie w ich realizacji, formy prowadzonej działalności, zasad działania placówki medycznej. Inaczej mówiąc, obrana strategia marketingowa placówki medycznej nie powinna obracać sposobu działania placówki o 180 stopni, a jedynie doprowadzić do usprawnienia niektórych procesów. 

Po czwarte konkretne działania marketingowe powinny być obrane nie tylko pod kątem naszych preferencji (osób, które je wdrażają), ale również odpowiednie dla potencjalnej grupy pacjentów

 

Image

Jak przygotować placówkę na strategię marketingową?

W jaki sposób przygotować się na stworzenie strategii marketingowej

Krok 1 powinien obejmować analizę skuteczności swojej dostępności, w tym możliwości zapisu na wizytę do specjalistów, dostępność do skorzystania z usług lekarzy z konkretnej specjalizacji etc. Dobrym rozwiązaniem na przygotowanie się do stworzenia strategii marketingowej jest przeprowadzenie audytu telefonicznej rejestracji pacjentów, czy przygotowanie możliwości całodobowej rejestracji pacjentów, wraz z przygotowaniem dokładnego skryptu dla rejestratorek medycznych. 

Kolejnym etapem kroku 1 powinno być zmniejszenie współczynnika no shows, czyli ilości osób zapisanych na wizytę, które ostatecznie nie pojawiły się w placówce. 

Krok 2 to przeanalizowanie swojego otoczenia, sprawdzenia tego, w jaki sposób funkcjonuje konkurencja (jeśli jest), zadbanie o swoją widoczność w sieci, sprawdzenie poziomu zadowolenia z jakości obsługi pacjentów w całej placówce i konkretniej w gabinecie. 

Krok 3 to przeanalizowanie własnych możliwości, w tym procesie niezbędne będzie przeanalizowanie swoich możliwości finansowych, czasu, logistycznych itp. Na tym etapie możemy zadać sobie pytania, takie jak: 

  • Czy moja placówka medyczna jest gotowa na wzrost poziomu zainteresowania świadczonymi usługami? 
  • Czy moja oferta jest konkurencyjna na rynku? 
  • Ile chcę zainwestować w przygotowanie i wdrożenie strategii marketingowej placówki
  • Jaki cel chcę osiągnąć i w jakim czasie? 
Image

Strategia marketingowa placówki w praktyce

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat tworzenia strategii marketingowej w Twojej placówce, zapraszamy do śledzenia podcastu Zrozumieć Pacjenta i uczestnictwa w webinarach w ramach Akademii Proassist oraz warsztatów. 

proassist logo

Zamów bezpłatne
połączenie w 5 minut!

Jesteśmy gotowi, aby odpowiedzieć na wszystkie Twoje pytania.

Dział sprzedaży dostępny jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 08:00 do 16:00.

Wysyłając formularz, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności Proassist.