proassist logo

Marketing medyczny niejedno ma imię…

Marketing medyczny – czym tak naprawdę jest? Biorąc pod uwagę mnogość wdrażanych procesów przez agencje, placówki medyczne, a nawet rozpoczynające swoją działalność placówki medyczne, możemy śmiało stwierdzić, że marketing to nieustanny proces. Na łamach naszego dzisiejszego wpisu chcemy pochylić się nad tym, że istnieją różne rodzaje i formy marketingu. To dobra wiadomość przede wszystkim dlatego, że każdy z nas ma niemal nieograniczone zasoby na to, aby zaistnieć ze swoją ofertą na rynku. Jak wiemy nieznajomość dostępnych form promocji, może zaszkodzić, dlatego dziś zaproponujemy Wam krótki przewodnik po naszym zdaniem ważnych odmianach i formach marketingu medycznego. 

Marketing rekomendacji w branży medycznej

Marketing rekomendacji to forma wykorzystująca pozyskane przez placówkę rekomendacje od pacjentów. Automatyczne badanie poziomu satysfakcji pacjentów pozwala na to, aby po pierwsze – poprawić jakość obsługi na różnych etapach korzystania z usług placówki medycznej, a po drugie – po to, aby pokazać rekomendacje pacjentów innym i w ten sposób zachęcić do korzystania z oferty placówki.

E-mail marketing w branży medycznej

E-mail marketing w branży medycznej to naszym zdaniem równie ważne narzędzie, jak marketing rekomendacji. Za sprawą wykorzystywania tej formy, możesz w prosty sposób zbudować społeczność swoich pacjentów i zaangażować ich na różnym etapie. Przykład? Dzięki bazie mailingowej, jaką tworzysz, jesteś w stanie w prosty sposób wysłać maila z automatycznym badaniem poziomu satysfakcji pacjentów z usług w placówce. Ponadto, jeśli dysponujesz adresem mailowym swojego pacjenta, możesz wysłać do niego informacje o nowych godzinach otwarcia placówki, nowych specjalistach, czy zaproponować mu dodatkową zniżkę na usługi. 

Marketing SMS dla placówek medycznych

Marketing medyczny SMS to forma bezpośrednich działań marketingowych, która dociera prosto do Twojego pacjenta. Dzięki automatycznie wysłanej wiadomości możesz zmniejszyć procent no-shows w swojej placówce medycznej – poprzez wysłanie przypomnienia o zbliżającym się terminie wizyty. SMS to nie tylko przypomnienia, ale również oferty promocyjne w skondensowanej formie, nieco krótszej niż w przypadku wysyłki wiadomości e-mail. 

Content marketing w branży medycznej

Jeśli czas i chęci pozwalają specjaliście na tworzenie treści dla pacjentów, dobrym rozwiązaniem będzie wdrożenie do strategii swojej placówki medycznej działań z obszaru content marketingu. W ten sposób szybciej zbudujesz pozycję eksperta w swojej specjalizacji i… możesz skutecznie wesprzeć działania z zakresu pozycjonowania SEO w branży medycznej. 

Marketing w wyszukiwarkach internetowych – pozycjonowanie SEO dla branży medycznej

To działania, polegające na pozyskiwaniu wartościowych linków wychodzących i wzbogacaniu warstwy contentu na stronie placówki medycznej/gabinetu medycznego. Dzięki wdrożeniu odpowiednich działań i ich systematyce strona placówki medycznej będzie wyświetlać się wyżej w wynikach wyszukiwania w przeglądarce na konkretne frazy kluczowe (na te, na które zdecydowaliśmy pozycjonować daną witrynę).  

Marketing w mediach społecznościowych

Obecność w mediach społecznościowych (posiadanie profilu swojego gabinetu), to jedno. Dobrze jednak, aby zwrócić uwagę na systematykę publikowania postów. Pacjenci z pewnością chętniej skorzystają z usług gabinetu, którego profil tętni życiem, aniżeli takiego, gdzie od dawna nie pojawiały się nowe posty. 

pl_PLPolish

Jesteś managerem lub właścicielem placówki?

Obecnie wszyscy nasi eksperci są poza biurem. Zostaw swój numer telefonu, a my oddzwonimy do ciebie, aby zaprezentować Ci funkcje, które usprawnią pracę w Twojej placówce!

Oddzwonimy jak najszybciej to możliwe w dni robocze od poniedziałku do piątku od 9 do 17.

Cześć!

Podaj numer telefonu,
a oddzwonimy
do 2 minut!