Lean w medycynie - pomoc dla pacjentów, personelu medycznego i zarządom placówek medycznych

Odwiedź grupę na Facebooku, aby mieć stały dostęp do informacji z branży medycznej!

Naszym gościem był Pan Jakub Napierała z firmy Lean w Medycynie. Firma sama przedstawia się jako zespół, który pomaga zobaczyć więcej i pójść dalej. Zainteresowani tym tematem zdecydowaliśmy się sprawdzić, co to tak właściwie oznacza. Lean w medycynie od wielu lat współpracuje z sektorami takimi jak medycyna, produkcja i usługi. Czas spędzony na doskonaleniu swoich umiejętności pozwolił na uzyskanie efektów, umożliwiających dobre doradzanie innym. Obecnie zespół Pana Grzegorza Koczora skutecznie pomaga personelowi medycznemu, pacjentom i zarządom szpitali oraz innych placówek medycznych. 

Lean w medycynie - krok po kroku

Pierwszy krok to analiza. Na samym początku eksperci doprowadzają do rozmowy z pracownikami danego podmiotu. Ten aspekt umożliwia kompleksową weryfikację procesów, które zachodzącą w konkretnym obszarze. Drugi krok to inspiracja. Podczas którego organizowane są wszelkiego rodzaju warsztaty i przyjmują one formy gry edukacyjnej Lean Air. Dzięki temu osoby korzystają z usług zespołu mogą przekonać się o bezpośrednim wpływie lean managementu na efektywność codziennej pracy w ochronie zdrowia. Trzeci krok transformacja. Czyli inicjowanie procesu ciągłej zmiany organizacji, obejmując również sferę zarządzania. Cel? Inspiracja do zbudowania samodoskonalającej się organizacji.

Czym zajmuje się Lean w medycynie?

Zespół Lean w medycynie współpracuje z klientami w sposób, umożliwiający diagnozowanie problemów, opracowanie i wdrażanie rozwiązań w postaci strategicznego programu rozwoju. Wszystkie jego elementy są dostosowane do indywidualnych potrzeb danej organizacji. proces wprowadzania zmian w organizacji wymaga systematycznej pracy i jest bardzo czasochłonny, wymaga również ustrukturyzowanego podejścia.

Lean Hospital - budowanie strategicznych programów rozwoju organizacji

Działanie pozwala na stworzenie sprawdzonego modelu zarządzania procesami w organizacji z branży medycznej. Zgodnie z Lean Hospitals wspierane są zmiany dotyczące Pacjenta, Pracownika i Pracodawcy. Dzięki temu możliwe jest osiągnięcie efektu synergii pod kątem efektywności na trzech obszarach – finansowych, procesowym i jakościowym w danej organizacji. Cel? Efekty z leczenia pacjenta mają być osiągane z możliwie najlepszym wykorzystaniem dostępnych zasobów i aby nie odbywało się to kosztem bezpieczeństwa/komfortu personelu medycznego. 

Diagnoza potencjału organizacji - szybka analiza możliwości

Helicopter View – badanie trwa kilka dni, a w jego trakcie następuje między innymi obserwacja miejsca wykonywania procesu, pomiary i analiza marnotrawstw, a także wykonywanie mapy przepływu procesu. 

Chcesz dowiedzieć się więcej? Sprawdź na stronie firmowej naszego prelegenta Lean w Medycynie

Image

Jesteś managerem lub właścicielem placówki?

Zostaw swój numer, a zadzwonimy do Ciebie i przedstawimy dostępne funkcję systemu Proassist, które usprawnią pracę w Twojej placówce.

Informacja o plikach Cookie

Nasza strona internetowa używa plików cookie, aby zapewnić Ci najlepsze możliwe doświadczenie podczas przeglądania naszej strony. Pliki cookie to małe pliki tekstowe, które są zapisywane na Twoim urządzeniu (komputerze, telefonie lub tablecie) podczas odwiedzania różnych stron internetowych.

Cześć!

Podaj numer telefonu, a oddzwonimy do 2 minut!