Choć zwykłe SMS-y są świetnym narzędziem do przypominania pacjentom o wizytach u lekarzy, mają pewne ograniczenia. Są wysyłane z „systemowego” numeru telefonu i nie są rejestrowane jako pełna historia konwersacji. Oznacza to, że jeśli pacjent odpowie na taki SMS, przychodnia ich nie zobaczy. Jest to szczególnie ważne w przypadku anulowania wizyty — choć pacjent może odpisać, że odwołuje spotkanie specjalnym kodem, to lekarz nie będzie mógł zobaczyć jego prośby o ponowne zapisanie się na usługę w innym terminie.
Na szczęście, funkcja Chat SMS to rozwiązanie tego problemu. System Proassist przydziela lekarzom indywidualne numery telefonów, dzięki którym mają pełen wgląd w historię rozmowy z pacjentem i proces staje się o wiele łatwiejszy. Teraz gdy pacjent odpowie na chat SMS, lekarz otrzyma wiadomość i będzie mógł sprawdzić całą historię korespondencji. To oznacza pełną kontrolę i brak nieścisłości w komunikacji.
Interaktywność:
ChatSMS: umożliwia dynamiczną, interaktywną rozmowę podobną do komunikatorów internetowych. Obie strony mogą uczestniczyć w rozmowie w czasie rzeczywistym, co przyspiesza wymianę informacji i umożliwia szybsze rozwiązywanie problemów.
Zwykły SMS: jeśli mówimy o ręcznym wysyłaniu SMS, to komunikacja odbywa się w sposób mniej interaktywny, z opóźnieniami wynikającymi z charakteru jednokierunkowego przesyłania wiadomości. Każda wiadomość jest wysyłana i odbierana oddzielnie, co może prowadzić do nieporozumień i opóźnień. Ponadto, jeśli pacjent odpowie na automatyczny SMS z przypomnieniem o wizycie w sposób inny niż nakazuje treść wiadomości (np. podanie kodu), to po drugiej stronie nikt nie będzie mógł odpowiedzieć na taką wiadomość, bo nikt jej nie zobaczy.
Integracja z systemem:
ChatSMS: jest integralną częścią systemu Proassist, co umożliwia automatyczne przypisywanie wiadomości do odpowiednich kart pacjentów, harmonogramów i dokumentacji medycznej. Czat na żywo otwiera się też w oknie systemu, a więc nie musisz korzystać z dodatkowych programów.
Zwykły SMS: Może być zintegrowany z systemem Proassist tylko w formie masowego wysyłania wiadomości do numerów przypisanych danym pacjentom. To znaczy, system może automatycznie wysłać do pacjentów SMS’y z przypomnieniem o wiycie lub marketingowe wiadomości zachęcające do skorzystania z promocji na zabieg, ale działa tylko w jedną stronę. Nie można odczytać wiadomości.
Historia korespondencji:
ChatSMS: w każdej chwili możesz zajrzeć do historii korespondencji z pacjentem, która jest widoczna w systemie medycznym.
Zwykły SMS: ogranicza się do podstawowej funkcji przesyłania tekstu, bez możliwości dodatkowych integracji i funkcji wspomagających.