Budowanie lojalności pacjentów oraz dbanie o ich satysfakcję jest kluczem do sukcesu gabinetu medycznego, czy placówki medycznej. Dlaczego zadowolenie z jakości wizyty wpływa na lojalność pacjentów? Ponieważ w znakomitej większości usatysfakcjonowani z jakości obsługi pacjenci są skłonni wrócić do placówki, umówić się ponownie na wizytę do danego specjalisty, a nawet polecić go znajomym. Lojalność pacjentów jest ważna również ze względu na fakt, że sam koszt pozyskania nowego pacjenta, pozostaje statystycznie nawet pięciokrotnie wyższy, aniżeli budowanie jego lojalności.
Wielu pacjentów po pierwszej wizycie u danego specjalisty rezygnują z kontynuowania leczenia w danej placówce. Dlaczego nie decydują się na umówienie kolejnego terminu? Powodów może być naprawdę wiele, ale najczęściej są to kwestie, nad którymi personel medyczny powinien pracować. Mowa o:
Co zrobić, aby pacjenci byli usatysfakcjonowani z wizyty, a tym samym lojalni? Odpowiedz sobie na pytanie, jakie są potrzeby Twoich pacjentów? Pacjenci oczekują profesjonalizmu od specjalistów i personelu pomocniczego. Ważnym czynnikiem, przyczyniającym się do wzrostu ich poziomu satysfakcji jest możliwość dokonania wygodnego zapisu, stałego kontaktu ze strony placówki/gabinetu medycznego oraz dostępność bliskich terminów wizyty.
Budowanie zaufania i relacji z pacjentem jest kluczowe dla rozwoju placówki medycznej. Niezadowoleni pacjenci nie tylko odejdą do konkurencji. Niezadowoleni pacjenci nie polecą Twoich usług innym, a nawet mogą odradzać znajomym korzystanie z usług Twoich specjalistów. Kiedy inwestujesz w pozyskanie pacjenta, przychodzi on na wizytę, a następnie ze względu na swoje niezadowolenie, nie zapisuje się na kolejną konsultację, proces rozpoczyna się od nowa. Ponownie bowiem w celu napływu pacjentów do placówki medycznej, musisz inwestować w działania marketingowe i przekonywać do siebie potencjalnych pacjentów. Proces pozyskania pacjenta jest długotrwały i ze względu na konieczność wdrażania konkretnych działań marketingowych kosztowny. Koszt pozyskania pacjenta jest nawet 5-krotnie wyższy, aniżeli zadbanie o lojalność pacjenta. W dodatku wartością dodaną, której możemy spodziewać się w przypadku satysfakcji pacjenta, jest pozostawienie przez niego pozytywnej opinii. Marketing rekomendacji wciąż odgrywa ogromną rolę w procesie decyzyjnym potencjalnych pacjentów.
Przygotowaliśmy dla Was check-listę działań, które pozwolą Ci na zwiększenie satysfakcji pacjentów oraz ich lojalności.
Jeżeli jesteś managerem placówki medycznej, lekarzem prowadzącym własną praktykę medyczną lub specjalistą medycznym i chcesz poszerzyć swoją wiedzę, sprawdź nasze darmowe Ebooki!
Wysyłając formularz, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności Proassist.