Zakres obowiązków rejestratorek medycznych jest bardzo szeroki. Osoby na tym stanowisku mają wiele zadań. Oprócz stacjonarnej i telefonicznej rejestracji wizyt sprawują kontrolę nad dokumentacją medyczną, oraz zajmują się pacjentami w placówce.
Z uwagi na różnorodność obowiązków stanowisko rejestratorki medycznej wymaga dobrej organizacji pracy. Zadania związane z prowadzeniem dokumentacji medycznej wymagają skupienia, natomiast stały kontakt z pacjentem — komunikatywności.
Pracownik rejestracji medycznej powinien być wielozadaniowy. Wiąże się to szerokim zakresem obowiązków, które czekają na taką osobę na tym stanowisku. Prowadzenie dokumentacji medycznej oraz sporządzanie sprawozdań wymaga dużej staranności. Kontakt z pacjentem wymaga dużej komunikatywności oraz radzenia sobie w stresowych sytuacjach. W placówkach medycznych zdarzają się rozmaite sytuacje, związane z opóźnieniami, czy nagłą nieobecnością lekarza. Dlatego rejestratorki medyczne powinny posiadać umiejętność łagodzenia tego typu sytuacji.
Różnorodność zadań na stanowisku rejestratorki medycznej wymaga dużej elastyczności oraz wielozadaniowości. Zakres jej obowiązków obejmuje czynności, które wiążą się zarówno z dużą starannością, jak i komunikatywnością. Rejestratorki z jednej strony dbają poprawne prowadzenie dokumentacji medycznej, z drugiej są w stałym kontakcie z pacjentami. Dlatego praca na tego typu stanowisku wymaga dobrej organizacji czasu oraz radzenia sobie w trudnych sytuacjach.