Zarządzanie placówką medyczną – na co zwrócić uwagę?
Czas – zarówno specjalista, jak i pacjent mają go obecnie bardzo mało. Wszyscy spieszymy się wszędzie i świat pędzi jak szalony. Dlatego tak ważne jest, aby Twoja placówka medyczna zrobiła wszystko, co tylko możliwe, by zatrzymać swojego pacjenta, by zachęcić go do powrotu i ponownego skorzystania z usług gabinetu.
Ale jak dostosować sposób świadczonych usług do aktualnych oczekiwań pacjentów? Na pewno dobrym pierwszym krokiem w kierunku poprawy funkcjonalności swojej placówki medycznej i rozwijania jej jest umożliwienie pacjentom umówienia się na wizytę przez Internet i zrealizowania płatności online.
Placówka medyczna powinna być pro pacjent. bo taka właśnie jest nowoczesna placówka medyczna. Wychodzi naprzeciw oczekiwaniom pacjentów, dostosowuje się do ich potrzeb i wprowadza nowoczesne rozwiązania i technologie, które są dla pacjentów wygodne.
Najprostsze przykłady działań, które wykonuje nowoczesna placówka medyczna, to:
Obecność w sieci
Placówka medyczna, która posiada stronę internetową, wizytówkę Google i profile w mediach społecznościowych nie tylko szybciej zostanie zauważona przez pacjentów, ale również może zbudować w nich lojalność.
Publikując regularnie ciekawe treści i przydatne dla pacjentów posty zadbasz o swój wizerunek i sprawisz, że pacjenci będą postrzegać Cię jako eksperta w branży.
Dodatkowo, jeśli pacjent wie, że masz stronę internetową, to najpierw tam sprawdzi godziny pracy lekarza lub inne interesujące go informacje. Nie będzie dzwonił do rejestracji i zajmował czas na linii zbędnymi pytaniami, ponieważ odpowiedzi znajdzie samodzielnie.
Zagwarantowanie pacjentom całodobowej rejestracji
Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom, takim jak możliwość wstawienia okienka do umawiania wizyt na stronę internetową gabinetu medycznego, pacjenci mogą dokonać rezerwacji wizyty o każdej porze dnia i nocy. To świetne rozwiązanie dla osób, które nie mają czasu lub nie mogą wykonać telefonu do przychodni w godzinach pracy rejestracji.
E-rejestracja umożliwia rezerwację wizyt niezależnie od tego, czy jest godzina 5 rano, 22, czy jest piątek, sobota, czy niedziela. Wystarczy, że pacjent posiada dostęp do Internetu i może umówić wizytę wtedy, kiedy ma na to ochotę, a w dodatku ma możliwość samodzielnie wybrać termin.
Umożliwienie dokonania płatności za wizytę przez Internet
Mało kto korzysta obecnie z gotówki. Nie wszyscy noszą też ze sobą karty płatnicze, bo przecież można płacić telefonem, zegarkiem lub za pomocą kodu BLIK wygenerowanego w aplikacji.
Nawet starsze osoby coraz chętniej płacą za zakupy nowoczesnymi formami płatności. Dlatego warto umożliwić pacjentom opcję dokonania płatności online przy umawianiu wizyty. Taka płatność dokonana z góry jest też korzyścią dla placówki medycznej, ponieważ gwarantuje, że pacjent zgłosi się na wizycie.
Automatyzacja zadań i nowoczesne rozwiązania
Nowoczesna placówka w celu optymalizacji czasu pracy swoich specjalistów i zapewnienia możliwie najwyższego poziomu dostępności usług, umożliwia przeprowadzenie telekonsultacji. To świetna alternatywa dla stacjonarnych wizyt na przykład w momencie, kiedy pacjent potrzebuje wyłącznie powtórnego wystawienia e-recepty, e-skierowania lub e-ZLA.
W medycynie od dawna funkcjonowały wizyty, które nie wiązały się z wykonywaniem badań, czy zabiegów. Pacjent pojawiał się w gabinecie po to, aby po przeprowadzeniu krótkiego wywiadu o ogólny stan zdrowia i samopoczucie, otrzymać od specjalisty na przykład powtórną receptę. Nowoczesna placówka medyczna jest w stanie usprawnić ten proces za sprawą na przykład zaoferowania konkretnych godzin, gdzie odbywać się będą telekonsultacje. Dzięki temu stopień dostępności do świadczeń medycznych będzie prostszy.
Twoi pacjenci mogą podpisywać dokumenty na urządzeniu mobilnym
Użytkownicy systemu Proassist mogą wykorzystać stosunkowo nową funkcjonalność. Mowa o możliwości dokonania podpisu na dokumencie lub wypełnieniu ankiet, z wykorzystaniem urządzeń mobilnych. Podpis jest dokonywany bezpośrednio na urządzeniu mobilnym (odręcznie przez pacjenta), a podpisane materiały automatycznie lądują tam, gdzie pozostała dokumentacja danego pacjenta.
Zarządzanie placówką medyczną to duże wyzwanie. Jednak odpowiednia organizacja każdego z procesów, które wchodzą w skład tego przedsięwzięcia pozwalają na to, że jako osoba odpowiedzialna za świadczenie usług, możemy doprowadzić do:
-> automatyzacji niektórych procesów
-> delegowania ich w kierunku odpowiednich osób
-> stosowania rozwiązań, które są alternatywą dla obecnie wykorzystywanych, a mogą pozwolić nam osiągnąć więcej, szybciej i lepiej.