Budowanie marki osobistej to działanie marketingowe dedykowane dla tych z lekarzy i przedstawicieli innych zawodów medycznych, którzy mogą określić siebie jako wolni strzelcy. Tego rodzaju działania są zatem zarezerwowane dla specjalistów prowadzących indywidualną praktykę lekarską. Dotarcie do Pacjentów jest procesem podobnym do pozyskiwania Klientów, jednak nie identycznym. Wykonywanie zawodów medycznych opiera się bowiem na budowaniu zaufania i wymaga dużej wiarygodności.
Marka osobista to promowanie siebie wśród innych. Każdy z nas jest marką osobistą. Celowe budowanie marki osobistej to proces, który zależy od nas i celowo na niego wpływamy. To my musimy zadbać o zwrócenie na nas uwagi.
Zdaniem Pawła Jędrzejewskiego, specjalisty do spraw marketingu w branży medycznej, wykorzystywanie zdjęć specjalistów na stronach internetowych, profilach w mediach społecznościowych, ulotkach i innych elementach reklamowych, pozostaje kluczowym elementem w procesie budowania silnej marki osobistej lekarza i przedstawicieli innych zawodów medycznych.
Drugim elementem jest odpowiednie eksponowanie swojego nazwiska. Dobrym miejscem będzie umieszczenie go nie tylko na stronie internetowej, ale również w głównym adresie domeny. Oczywiście zdarzają się sytuacje, gdzie propozycja ta budzi kontrowersje, na przykład u niezamężnych specjalistek z danej dziedziny. Panie obawiają się o to, że cały ich trud pójdzie na marne po zmianie nazwiska panieńskiego. W takiej sytuacji nasz ekspert sugeruje pozostanie przy rodowym nazwisku lub zastosowanie dwuczłonowego nazwiska po ślubie.
Wymyślanie niezwykle kreatywnej nazwy nie zawsze jest konieczne. Doświadczenie pokazało bowiem, że wielokrotnie zastosowanie możliwie najprostszej nazwy dla marki osobistej i zaangażowanie zaoszczędzonego czasu w jej promowanie, pozwala uzyskać lepsze efekty.
Jaką potrzebę zaspokaja marka osobista? Na przykład zaspokojenie potrzeby zaistnienia na rynku, znalezienia większej ilości Pacjentów, prowadzenie profesjonalnie marketingu swojego gabinetu.
Każdy jest marką osobistą, rozpoznawaną przez imię, nazwisko i wykonywane usługi (specjalizację). Marka osobista ma określoną reputację i rozpoznawalność.
Markę osobistą w świadomości Pacjentów i współpracowników tworzy:
Wiedza
Wygląd
Współpraca z Pacjentem i zespołem
Empatyczna komunikacja
Doświadczenie
Osobowość
Medialność
Jeżeli jesteś managerem placówki medycznej, lekarzem prowadzącym własną praktykę medyczną lub specjalistą medycznym i chcesz poszerzyć swoją wiedzę, sprawdź nasze darmowe Ebooki!
Wysyłając formularz, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności Proassist.