Omawiany w dzisiejszym wpisie marketing rekomendacji to rodzaj działań marketingowych. Ich celem jest po pierwsze – wywołanie tzw. fali rekomendacji danych produktów lub usług wśród konsumentów, a po drugie – wzrost zakupu produktów, wzrost poziomu korzystania z danych usług ze względu na zauważone rekomendacje. Rekomendacje nie są opłacone przez firmę, są szczere i dobrowolne, mogą zostać opublikowane na przykład – przy pomocy opinii na Wizytówce Google Moja Firma, na stronie internetowej firmy (w naszej sytuacji placówki medycznej), w serwisach typu marketplace, w serwisach społecznościowych. Rekomendacje często przekazywane są z ust do ust podczas rozmów z najbliższą rodziną, czy znajomymi.
Na pewno przynajmniej raz w życiu zdecydowałeś się na zakup danej usługi lub danego produktu na podstawie polecenia członka rodziny, lub znajomego, prawda? Badania przeprowadzone przez firmę Nielsen w 2015 roku potwierdzają, że rekomendacje mają wpływ na realne decyzje zakupowe. Dla wielu osób rekomendacje (głównie przekazywane przez najbliższych, ale również te spotykane w sieci) są źródłem w ich odczuciu bardziej wiarygodnym, aniżeli reklamy w sieci, radiu, czy telewizji.
Rozwój Internetu sprawił, że nasze grono znajomych znacznie się powiększyło. Rozwój Internetu sprawił również, że coraz większą wagę (świadomie lub nieświadomie) kładziemy na oceny i opinie również o danych usługach medycznych, które znajdziemy w Internecie. Marketing rekomendacji to rozwiązanie, o które warto zadbać w swojej placówce. Opinie i rekomendacje o placówkach medycznych pozwalają na przyciągnięcie nowych pacjentów, a także mogą obniżyć koszty związane z pozyskiwaniem nowych pacjentów i znacznie ułatwić ten proces. Jak większość działań marketingowych marketing rekomendacji pozwala również na zwiększenie świadomości marki, zwiększanie ruchu na stronie internetowej danej placówki medycznej. Naturalne, systematycznie dodawane i pozytywne opinie oraz rekomendacje pozostawiane przez pacjentów, pozwolą również na zdobycie zaufania wśród większego grona potencjalnych przyszłych pacjentów.
Warto dodać, że marketing rekomendacji, to tak naprawdę jedno z nielicznych działań, które pod kątem zaangażowania osób zatrudnionych w placówce, czy pod kątem współpracy z agencjami marketingowymi, nie wymagają praktycznie żadnych działań pracowników, nie generują również kosztów.
W systemie Proassist przygotowaliśmy dla Was podsystem, składający się z dwóch modułów:
Automatyczne badanie poziomu satysfakcji pacjenta z wizyty pozwala Ci bez generowania dodatkowych obowiązków na sprawdzenie poziomu zadowolenia pacjentów z jakości usług i poziomu obsługi. Z kolei drugi moduł – wewnętrzny system opinii pozwoli Ci na opublikowanie wybranych opinii na swojej stronie internetowej. Dzięki temu, inni mogą dowiedzieć się, co o Twojej placówce lub poszczególnym specjaliście sądzą pacjenci. Udostępnione opinie mogą uprościć i skrócić proces pozyskiwania nowych, potencjalnych pacjentów i doprowadzić do zwiększenia sprzedaży w Twojej placówce medycznej.
Proassist sp. z o.o. we współpracy z Akademią Górniczo-Hutniczą w Krakowie realizuje projekt dofinansowany z funduszy Narodowego Centrum Badań i Rozwoju: Inteligentny asystent głosowy do obsługi dokumentacji medycznej według zaleceń lekarzy
Wartość projektu: 11 050 494,01 zł
Wartość dofinansowania: 9 202 929,84 zł
Administrator Twoich danych osobowych jest Proassist Sp. z o.o. z siedzibą na os. Handlowe 5, 31-935 Kraków, KRS: 0000961573, NIP: 6762436420, REGON: 121461470. W przypadku pytań dotyczących przetwarzania danych osobowych lub korzystania z przysługujących Ci praw, możesz skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych, Ireneuszem Zabawą, pod adresem: iodo@proassist.pl. Twoje dane osobowe są przetwarzane zgodnie z RODO, w sposób przejrzysty i zgodny z obowiązującymi przepisami prawa. Szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w naszej Polityce Prywatności. Pokaż więcej
Wysyłając formularz, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności Proassist.