Marketing rekomendacji w branży medycznej

Omawiany w dzisiejszym wpisie marketing rekomendacji to rodzaj działań marketingowych. Ich celem jest po pierwsze – wywołanie tzw. fali rekomendacji danych produktów lub usług wśród konsumentów, a po drugie – wzrost zakupu produktów, wzrost poziomu korzystania z danych usług ze względu na zauważone rekomendacje. Rekomendacje nie są opłacone przez firmę, są szczere i dobrowolne, mogą zostać opublikowane na przykład – przy pomocy opinii na Wizytówce Google Moja Firma, na stronie internetowej firmy (w naszej sytuacji placówki medycznej), w serwisach typu marketplace, w serwisach społecznościowych. Rekomendacje często przekazywane są z ust do ust podczas rozmów z najbliższą rodziną, czy znajomymi.

Czy marketing rekomendacji sprawdzi się w branży medycznej?

Na pewno przynajmniej raz w życiu zdecydowałeś się na zakup danej usługi lub danego produktu na podstawie polecenia członka rodziny, lub znajomego, prawda? Badania przeprowadzone przez firmę Nielsen w 2015 roku potwierdzają, że rekomendacje mają wpływ na realne decyzje zakupowe. Dla wielu osób rekomendacje (głównie przekazywane przez najbliższych, ale również te spotykane w sieci) są źródłem w ich odczuciu bardziej wiarygodnym, aniżeli reklamy w sieci, radiu, czy telewizji. 

Jakie funkcje spełniają opinie pacjentów o usługach w Twojej placówce?

Rozwój Internetu sprawił, że nasze grono znajomych znacznie się powiększyło. Rozwój Internetu sprawił również, że coraz większą wagę (świadomie lub nieświadomie) kładziemy na oceny i opinie również o danych usługach medycznych, które znajdziemy w Internecie. Marketing rekomendacji to rozwiązanie, o które warto zadbać w swojej placówce. Opinie i rekomendacje o placówkach medycznych pozwalają na przyciągnięcie nowych pacjentów, a także mogą obniżyć koszty związane z pozyskiwaniem nowych pacjentów i znacznie ułatwić ten proces. Jak większość działań marketingowych marketing rekomendacji pozwala również na zwiększenie świadomości marki, zwiększanie ruchu na stronie internetowej danej placówki medycznej. Naturalne, systematycznie dodawane i pozytywne opinie oraz rekomendacje pozostawiane przez pacjentów, pozwolą również na zdobycie zaufania wśród większego grona potencjalnych przyszłych pacjentów. 

Warto dodać, że marketing rekomendacji, to tak naprawdę jedno z nielicznych działań, które pod kątem zaangażowania osób zatrudnionych w placówce, czy pod kątem współpracy z agencjami marketingowymi, nie wymagają praktycznie żadnych działań pracowników, nie generują również kosztów.

Image

Rozwiązanie proponowane przez Proassist

W systemie Proassist przygotowaliśmy dla Was podsystem, składający się z dwóch modułów

  • automatyczne badanie satysfakcji pacjenta 
  • wewnętrzny system opinii. 

Automatyczne badanie poziomu satysfakcji pacjenta z wizyty pozwala Ci bez generowania dodatkowych obowiązków na sprawdzenie poziomu zadowolenia pacjentów z jakości usług i poziomu obsługi. Z kolei drugi moduł – wewnętrzny system opinii pozwoli Ci na opublikowanie wybranych opinii na swojej stronie internetowej. Dzięki temu, inni mogą dowiedzieć się, co o Twojej placówce lub poszczególnym specjaliście sądzą pacjenci. Udostępnione opinie mogą uprościć i skrócić proces pozyskiwania nowych, potencjalnych pacjentów i doprowadzić do zwiększenia sprzedaży w Twojej placówce medycznej. 

Image
proassist logo

Zamów bezpłatne
połączenie w 5 minut!

Jesteśmy gotowi, aby odpowiedzieć na wszystkie Twoje pytania.

Dział sprzedaży dostępny jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 08:00 do 16:00.

Wysyłając formularz, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności Proassist.