Mierzenie ruchu na stronie internetowej Twojej placówki medycznej

Generowanie ruchu na stronie internetowej to długotrwały proces wymagający systematycznych działań. Oprócz czynności związanych z widocznością witryny w wynikach wyszukiwania warto kontrolować to, co się na niej dzieje. Czy witryna Twojej placówki medycznej jest popularna? Ile osób ją odwiedza? Dzięki takiej wiedzy możesz zaplanować konkretne działania, które pomogą zwiększyć ruch na Twojej stronie internetowej.

mierzenie ruchu

Co konkretnie mierzymy?

Ruch na stronie internetowej to, najprościej mówiąc, czynności w obrębie Twojej witryny wykonywane przez użytkowników, którzy ją odwiedzają. Możliwości w zakresie śledzenia ruchu na stronie jest wiele. Możesz sprawdzić, ile osób w danym momencie przegląda stronę internetową Twojej placówki, w którym miejscu witryny aktualnie się znajdują, oraz ile czasu poświęcają na przejrzenie danej zakładki. Oprócz tego istnieje możliwość sprawdzenia, z jakiego kraju i regionu generowany jest dany ruch, oraz w jaki sposób dany użytkownik trafił na Twoją witrynę.

Dlaczego sprawdzanie ruchu na stronie jest takie ważne?

Posiadanie wszystkich danych dotyczących ruchu na stronie internetowej pozwoli na dokładne zaplanowanie czynności udoskonalających witrynę Twojej placówki medycznej. Jeśli już wiesz, kto odwiedza Twoją stronę internetową, możesz dopasować treści do potrzeb Twoich odbiorców. Dzięki temu, że możesz sprawdzić które miejsca Twojej witryny były najdłużej i najczęściej przeglądane, wiesz, co możesz udoskonalić, na których zakładkach czy podstronach się skupić, kiedy będziesz aktualizować treści strony. Analiza ruchu na stronie daje Ci możliwość sprawdzenia, skąd kierowanych jest najwięcej odbiorców Twojej witryny. Jeżeli z Twoich analiz wynika, że najwięcej użytkowników trafia na Twoją stronę internetową z Facebooka – to może być dla Ciebie sygnał, aby przekierować większość działań promujących witrynę właśnie na ten portal.

Narzędzia do śledzenia ruchu na stronie

Badanie ruchu na stronie internetowej możliwe jest za pomocą specjalnych narzędzi do tego przeznaczonych. Dostępne są zarówno płatne, jak i darmowe programy umożliwiające śledzenie ruchu na Twojej witrynie. Do najbardziej popularnych narzędzi tego typu należą:

  • Google analytics najbardziej powszechny program do tego rodzaju analiz. Pozwala na sprawdzenie, ile razy odwiedzona została Twoja witryna w określonym czasie oraz to, jakich słów lub fraz używali jej odbiorcy.
  • Alexa poza ruchem na stronie internetowej Twojej placówki medycznej, za pomocą tej aplikacji zbadasz ruch na witrynach konkurencyjnych.
  • Similar Web pozwala na sprawdzanie pozycji Twojej strony w wynikach wyszukiwania. Ze zdecydowanej większości jego opcji skorzystasz nieodpłatnie.
  • Matomo pozwala sprawdzić czynności wykonywane przez odbiorców na stronie. Dostępna jest zarówno darmowa jak i odpłatna wersja.
  • Get Clicky dzięki temu programowi prześledzisz informacje dotyczące odwiedzin Twojej strony z danego momentu. Posiada on również opcję wygenerowania statystyk o kampaniach przeprowadzanych w mediach społecznościowych.

Jak sprawdzać ruch na stronie?

1. Wybierz odpowiedni program

Badanie ruchu na stronie internetowej Twojej placówki rozpocznij od wyboru odpowiedniego dla Ciebie narzędzia. Na początek możesz wykorzystać Google analytics. Jest on najczęściej używany do darmowego sprawdzania ruchu na stronie internetowej.

2. Zainstaluj narzędzie

Proces instalacji oraz samego badania ruchu tłumaczymy na przykładzie Google analytics.

Zarejestruj się na stronie analytics.google.com za pomocą konta mailowego założonego na platformie gmail. Zakładając konto, postępuj zgodnie z instrukcją. Zakładanie konta kończy się informacją o konieczności wdrożenia kodu śledzącego (wkleja się go w plikach strony w sekcji nagłówkowej ). Po wykonaniu wszystkich czynności związanych z rejestracją należy poczekać, aż Google analytics zgromadzi wszystkie dane dotyczące Twojej witryny.

Wszystkie narzędzia do badania ruchu na stronie internetowej mają opcję generowania raportów, które dostarczą Ci najważniejszej wiedzy dotyczącej tego, co dzieje się w obrębie Twojej witryny. Po zebraniu danych przez Google analytics możesz rozpocząć sprawdzanie ruchu na stronie internetowej Twojej placówki medycznej.

3. Sprawdź źródła odwiedzin Twojej witryny

Boczne menu narzędzia służy do generowania poszczególnych raportów. Wybierz zakładkę Pozyskiwanie, a następnie Przegląd, jeśli chcesz sprawdzić ilość osób przeglądających Twoją stronę internetową. Poniżej znajdują się źródła, z których kierowany jest ruch na witrynę. Każdy z nich oznacza inny kanał, dzięki któremu dany użytkownik znalazł się na stronie:

  • Organic Search – wejścia na stronę przez wyniki wyszukiwania (nie wliczając reklam)
  • Direct – wejścia na stronę bezpośrednio po wpisaniu w pasek wyszukiwarki adresu witryny
  • Refferal – wejścia z innych witryn (nie wliczając mediów społecznościowych)
  • Social – wejścia z mediów społecznościowych
  • Paid Search – wejścia z płatnej reklamy (Google Ads)

W tym miejscu sprawdzisz, które źródło kieruje na stronę internetową Twojej placówki najwięcej ruchu. Dowiesz się, którym kanałom poświęcić więcej uwagi. Jeżeli największą liczbę wejść na stronę odnotowałeś dzięki Facebookowi, może powinieneś się zastanowić nad lepszym pozycjonowaniem witryny, tak, aby uzyskać więcej wejść z wyników wyszukiwania. Im więcej źródeł, tym większy ruch na witrynie, a co za tym idzie – więcej potencjalnych pacjentów korzystających z usług Twojej placówki medycznej.

Wybierz zakres czasowy, z którego chcesz pobrać dane o ruchu na stronie. Pozwoli to na porównanie ruchu na stronie z konkretnych okresów.

4. Sprawdź, kto odwiedza Twoją stronę

W zakładce Odbiorcy możesz sprawdzić, kto przegląda Twoją stronę internetową. Ilu nowych użytkowników pojawia się na witrynie po raz pierwszy, oraz ilu na nią powraca. Zbadasz także ich dane demograficzne, zainteresowania, oraz wszystkie czynności, które wykonują na Twojej witrynie, np. przeglądanie poszczególnych podstron.

Podsumowanie

Mierzenie ruchu na stronie jest bardzo ważne w celu utrzymania wysokiej pozycji Twojej strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Systematyczne analizy pozwolą na udoskonalanie treści oraz jeszcze lepsze dopasowywanie ich do potrzeb przeglądarek internetowych. Badanie ruchu na witrynie internetowej umożliwiają różnego rodzaju narzędzia, z których możesz skorzystać za darmo lub w wersji płatnej. Wszystko zależy od tego, jakie będą Twoje potrzeby w tym zakresie.

proassist logo

Zamów bezpłatne
połączenie w 5 minut!

Jesteśmy gotowi, aby odpowiedzieć na wszystkie Twoje pytania.

Dział sprzedaży dostępny jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 08:00 do 16:00.

Wysyłając formularz, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności Proassist.