Zadzwoń i dowiedz się więcej od naszych specjalistów!

Skierowanie ruchu na stronę internetową lekarza lub placówki medycznej

Podstawowa strona internetowa lekarza lub placówki medycznej z zakładką do rejestracji on-line to najważniejsze elementy wirtualnych działań marketingowych. Jeżeli posiadasz już własną witrynę, dzięki której pacjenci dowiedzą się o usługach medycznych wykonywanych w Twojej placówce, możesz zająć się jej widocznością w wynikach wyszukiwania przeglądarki.

Skierowanie ruchu na stronę internetową Twojej placówki lub gabinetu lekarskiego możesz osiągnąć na kilka sposobów. O co należy zadbać, aby być widocznym w sieci?

Treści – jakość, ilość, systematyczność

Jeżeli chcesz, aby Twoja witryna była widoczna w przeglądarce, a co za tym idzie, często odwiedzana, powinieneś pomyśleć o treści, którą będziesz na niej zamieszczać. Oprócz podstawowych informacji dotyczących specjalistów, świadczonych usług medycznych, cennika oraz danych kontaktowych, które są absolutnym minimum, umieszczaj na stronie internetowej wartościowe treści, które okażą się przydatne dla osób odwiedzających witrynę. Tematy takie jak przygotowanie do badań w Twojej placówce medycznej, porady dotyczące dbania o zdrowie, informacje o chorobach mogą okazać się tematami, które zainteresują potencjalnych pacjentów, a systematyczne udostępnianie takich treści pozwoli skutecznie wypozycjonować stronę w przeglądarce.

Przyjazny adres strony internetowej

Na adres witryny URL składa się protokół (http/https), nazwa domeny oraz rozszerzenie (odmienne dla każdego kraju, np. pl – Polska). Przyjazny adres strony internetowej Twojej placówki lub gabinetu lekarskiego to taki, który jest czytelny zarówno dla osób odwiedzających Twoją witrynę, jak i algorytmów przeglądarki. Ma on wpływ na pozycjonowanie, a co za tym idzie, zwiększenie ruchu na stronie internetowej. 

Odpowiednio ułożony adres URL to taki, który sugeruje treść witryny jeszcze przed kliknięciem linku. Powinien być w miarę możliwości krótki i jak najbardziej czytelny oraz zawierać wyłącznie małe litery i słowa kluczowe, dotyczące działalności, którą chcesz zainteresować użytkowników odwiedzających Twoją witrynę. Dodatkowo przyjazny adres URL ułatwi rozpowszechnianie Twojej strony w różnych miejscach w internecie. Dzielenie się linkiem do witryny Twojej placówki, lub konkretnej podstrony w mediach społecznościowych pomoże skierować na nią ruch. Jednak, aby użytkownik kliknął link, jego adres powinien wzbudzać zaufanie.

Komponowanie adresu URL jest możliwe za pomocą specjalnych kreatorów, dostępnych w internecie (bit.ly, tiny.pl). Korzystanie z nich jest darmowe.

Linki wewnętrzne

Jeśli chcesz, aby strona internetowa Twojej placówki medycznej lub gabinetu lekarskiego wyświetlała się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania, to oprócz działań związanych z optymalizacją treści, powinieneś skupić się również na kwestii linkowania wewnętrznego. Linki na stronie internetowej ułatwiają nawigację, prowadząc użytkownika do konkretnych działów (podstron) oraz pomagają w jej pozycjonowaniu. Linki wewnętrzne powinny być umieszczane zarówno w menu strony jak i w samej treści, np. wpisów bloga Twojej witryny. W taki sposób możesz przekierować osobę czytającą post do podstrony z ofertą Twojej placówki medycznej lub profilu lekarza wykonującego daną usługę. Taka czynność przy okazji skutecznie wypozycjonuje Twoją stronę internetową w wynikach wyszukiwania przeglądarki.

Szybkość ładowania się witryny

Jeżeli chcesz skierować ruch na swoją stronę internetową, musisz zadbać o to, aby korzystanie z niej było sprawne oraz komfortowe dla jej użytkowników. Witryna nie powinna wczytywać się zbyt długo, ponieważ spowoduje to obniżenie jej pozycji w wynikach wyszukiwania. Istnieją narzędzia, które pozwalają za darmo sprawdzić szybkość ładowania się stron internetowych. Są to między innymi mobiReady czy Varvy. Możesz skorzystać z nich w celu skontrolowania prędkości ładowania Twojej witryny, oraz poprawienia jej optymalizacji pod tym kątem. 

Co ważne – szeroko rozbudowana strona internetowa nie będzie wczytywać się szybko. Możesz jednak skorzystać z możliwości skorzystania z rozwiązania „Landing page” (strona docelowa). Taka witryna ma przykuć uwagę odbiorcy. Zawiera wyłącznie najbardziej istotne informacje, co oznacza również mniejszą ilość treści.

Optymalizacja treści na stronie internetowej lekarza

Systematyczne zamieszczanie jakościowych treści na stronie internetowej warto wesprzeć czynnościami związanymi z ich optymalizacją. Witryny placówek medycznych stają się obecnie coraz bardziej powszechne, dlatego musisz zadbać o to, żeby treść Twojej strony internetowej była jak najlepiej dopasowana do potrzeb przeglądarki internetowej. 

Zamieszczane na stronie treści powinny zawierać słowa oraz frazy kluczowe ściśle związane z tematyką witryny Twojej placówki medycznej lub gabinetu. Pomoże to wypozycjonować Twoją stronę tak, aby wyświetlała się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania przeglądarki. Twoja witryna oraz treści, które na niej zamieszczasz, powinny odpowiadać na pytania Twojej grupy docelowej, tj. pacjentów szukających konkretnych usług medycznych lub lekarza specjalisty w swojej okolicy. Słowa kluczowe powinny być wplatane w sposób przemyślany, czyli tak, aby stanowiły pełnowartościową treść. Wpisywanie frazy „lekarz neurolog” w co drugiej linijce nie ułatwi pozycjonowania strony. Używanie słów kluczowych powinno być jak najbardziej naturalne, w przeciwnym razie algorytmy przeglądarki po zbadaniu treści, mogą uznać ją za spam. Takie działania mogą przynieść efekt odwrotny od zamierzanego.

Do szukania słów kluczowych możesz posłużyć się serwisem Google Trends. Platforma bada, które słowa oraz frazy kluczowe są najczęściej wyszukiwane w danych regionach i w określonym czasie. Na podstawie tych statystyk możesz dobrać słowa, których będziesz używać w swoich treściach. Podstawowe frazy powinny opierać się na imieniu i nazwisku lekarza przyjmującego w placówce medycznej, specjalizacji wraz z miastem, w którym przyjmuje, lub usługach, które wykonuje. Pacjenci, szukając lekarza, będą wpisywać w wyszukiwarce właśnie tego typu frazy, a jeżeli treść na Twojej stronie będzie je zawierać, strona wyświetli się wyżej w wynikach wyszukiwania. Przykładem takiego wpisu może być opis przygotowania do badania USG piersi.

Media społecznościowe

Social media są obecnie bardzo popularne, dzięki czemu można za ich pomocą dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Budowanie relacji na portalach takich jak Facebook, Twitter, czy Linkedin może okazać się kluczem do skierowania ruchu na stronę internetową Twojej placówki medycznej. Zdobywaj obserwatorów i udostępniaj linki kierujące bezpośrednio na Twoją stronę. Pozwól odbiorcom komentować Twoje publikacje i staraj się aktywnie reagować na komentarze. W taki sposób stworzysz długotrwałe więzi z innymi użytkownikami mediów społecznościowych, a co za tym idzie, zyskasz szansę na to, że Twoje publikacje będą przekazywane dalej, dzięki czemu grono Twoich odbiorców poszerzy się jeszcze bardziej.

Mapy Google i inne mapy

Mapy internetowe pozwalają na stworzenie wizytówki placówki medycznej w sieci. Odbiorcy Twojej strony internetowej to pacjenci, którzy poszukują lekarzy w swojej okolicy, dlatego ważne jest to, aby witryna Twojej placówki medycznej była podpięta właśnie pod takie mapy. Użytkownicy mogą trafić na Twoją stronę internetową, wyszukując usługi medyczne na podstawie lokalizacji, w której się znajdują.

Płatne reklamy

Generowanie ruchu na swojej stronie internetowej możesz osiągnąć również, korzystając z płatnych reklam w sieci. Reklamy te mogą być wyświetlane w wynikach wyszukiwania po wpisaniu danych słów kluczowych do przeglądarki oraz w mediach społecznościowych. Popularną reklamą w przeglądarce internetowej jest Google Ads (dawniej AdWords). Wyświetlana jest w górnej lub dolnej części pierwszej strony wyników wyszukiwania, a jej koszt liczy się od jednego kliknięcia (PPC – Pay Per Click). Równie powszechnym rozwiązaniem jest reklama na Facebooku lub Instagramie. Pokazuje się użytkownikom tych portali podczas przeglądania aktualności lub relacji (tzw. stories). Na korzyści nie będziesz musiał czekać długo. Zwiększenie ruchu na stronie następuje od razu po zamieszczeniu płatnych reklam.

Generowanie ruchu na stronie – samodzielnie, czy z pomocą?

Działania związane ze skierowaniem ruchu na witrynę placówki lub gabinetu możesz wykonywać samodzielnie, jednak wymagają one poświęcenia dużo czasu. Zaletą samodzielnego zajmowania się tą kwestią zdecydowanie będzie brak kosztów. Jeżeli jednak duża ilość codziennych obowiązków uniemożliwia systematyczne wykonywanie czynności niezbędnych do wypozycjonowania Twojej strony internetowej, możesz przekazać takie działania agencjom reklamowym, które profesjonalnie zajmą się Twoją witryną.

Podsumowanie

Skierowanie ruchu na stronę internetową placówki medycznej lub gabinetu lekarskiego to długotrwały proces, który wymaga czasu. W pierwszej kolejności należy zadbać o dopasowanie witryny do potrzeb przeglądarki internetowej, aby strona mogła wyświetlać się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. W tym celu należy zamieszczać na niej pełnowartościowe treści zawierające słowa oraz frazy kluczowe. Oprócz tego na stronie internetowej Twojej placówki powinny znajdować się linki wewnętrzne zapewniające odpowiednią nawigację. Wczytywanie witryny nie powinno trwać zbyt długo, a jej adres URL musi być czytelny i krótki. Korzystnym rozwiązaniem jest także podpięcie strony pod mapy internetowe. Wszystkie te czynności możesz wykonywać samodzielnie, lub skorzystać z pomocy profesjonalistów, którzy odpłatnie wygenerują ruch na stronie internetowej Twojej placówki medycznej.
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Podobają Ci się treści zamieszczane na naszym blogu?

Możemy na bieżąco informować Cię o nowych artykułach.
Spokojnie, nie będziemy wysyłać spamu. 😊
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA!