Zadzwoń i dowiedz się więcej od naszych specjalistów!

Fakty i mity rejestracji on-line!

Internet opanował już większość dziedzin naszego życia codziennego i z powodzeniem zdobywa coraz to nowsze jego obszary. Od dłuższego czasu używany jest także w branży medycznej, między innymi do rejestracji wizyt lekarskich. Pacjenci coraz częściej sięgają po ten rodzaj zapisów na wizyty z uwagi na jego wygodę i funkcjonalność.

 

Pomimo licznych zalet rejestracji on-line niektórzy lekarze i managerowie placówek medycznych do tej pory nie przekonali się do jej użytkowania. Jest to zaskakujące chociażby z uwagi na coraz wyższe koszty zatrudnienia rejestratorek medycznych oraz brak możliwości odbierania przez rejestrację medyczną, wszystkich połączeń telefonicznych od pacjentów. Wokół zapisów on-line zaczęło krążyć wiele legend, które wywołały wiele wątpliwości związanych z tego typu zapisami. Poniżej zebraliśmy najważniejsze fakty i mity na temat rejestracji on-line. Dane zestawienie powinno rozwiać wszelkie wątpliwości.

Zacznijmy od mitów:

Pacjenci zapisani przez internet nie pojawią się na wizycie

Po pierwsze – dlaczego? Być może z uwagi na to, że nie są zapisani przez realną osobę, a urządzenie, które nie jest w stanie potwierdzić rejestracji na wizytę? Otóż nie. Internetowy zapis na wizytę jest zatwierdzany natychmiast i, tak jak w przypadku rejestracji telefonicznej, posiada opcję przypomnienia o wizycie zapisanej w ten sposób. Dzięki temu pacjenci pojawiają się w placówkach na umówionych wizytach.

Po drugie – powyższą tezę potwierdzają lekarze korzystający z serwisów typu Marketplace, myląc zapisy za pomocą tych portali z rejestracją na stronie internetowej konkretnego lekarza lub placówki. Pacjent rejestrujący się przez portal, na którym figuruje wielu lekarzy nie zawsze w pełni zdaje sobie sprawę z tego, do kogo dokładnie się umawia i niekoniecznie zwraca uwagę na to, gdzie odbywa się wizyta, przez co częściej z niej rezygnuje. Zapis przez stronę internetową daje pacjentowi świadomość do kogo się rejestruje, a to zwiększa szansę na pojawienie się go na wizycie.

Aby nie być gołosłownym w twierdzeniu, że zapis przez internet nie oznacza większej liczby odwołanych wizyt, przedstawiamy nasze statystyki, z których wynika, że ze wszystkich wizyt zapisanych przez internet, zrealizowano ich aż 94%, natomiast procent odbytych wizyt zapisanych z panelu to 95. Widać jak na dłoni, że w kwestii pojawiania się pacjentów na wizytach nie ma różnicy czy zapis odbywa się telefonicznie, czy przez internet.

Natłok usług oznacza mniejsze zainteresowanie rejestracją on-line

Takie przeświadczenie może dotyczyć innych systemów, jednak z pewnością nie odnosi się do Proassist. Każdy użytkownik naszej zakładki ma możliwość ustalenia, które usługi mają być dostępne dla pacjenta oraz odpowiednio je nazwać. Najważniejsze jest to, aby widget do zapisów on-line był intuicyjny i łatwy w obsłudze. Jeśli będzie on dobrze zorganizowany – z pewnością zachęci pacjentów do korzystania z internetowych zapisów.

Jeśli chcesz sprawdzić jak dodać usługę na widget w Proassist, zajrzyj do naszej bazy wiedzy.

Bałagan w kartach pacjenta…

…na pewno nie wystąpi, ponieważ wszystkie wizyty, zarówno wcześniejsze jak i te najnowsze zapisywane są w jednym miejscu. Jeżeli pacjent posiada już kartę w systemie Proassist, jego zapis automatycznie kierowany jest do karty już istniejącej. Kartotece nie grozi dezorganizacja, wszystko jest poukładane i nie ma prawa się pomieszać.

Pacjent zapisze się na zabieg bez kwalifikacji

Niektórzy lekarze obawiają się sytuacji, w której przez to, że pacjenci będą rejestrować się na wizyty samodzielnie, mogą zapisać się na zabieg, na który nie mają kwalifikacji. Nie ma powodu do niepokoju. Aby uzyskać pewność, że nikt się na taki zabieg nie zapisze – wystarczy nie dodawać takiej usługi do zakładki rejestracji on-line. System Proassist udostępnia użytkownikom taką możliwość. Lekarz ma spokojną głowę, pacjent nie przyjdzie na nieodpowiedni zabieg, a zapisy przez internet w dalszym ciągu będą spełniać należycie swoją funkcję.

Luki w grafiku

Przerwy w grafiku dotyczą głównie lekarzy, którzy nie przyjmują jeszcze takiej ilości pacjentów, która może pozwolić na całkowite zapełnienie grafiku. W takim przypadku zmniejszenie możliwości rezerwacji wizyt to bardzo poważny błąd. Lekarz powinien zapewnić jak największe możliwości zapisów, aby zwiększyć liczbę swoich pacjentów. Rejestracja telefoniczna, jak najbardziej, może proponować określone terminy, jednak należy pamiętać, że nie każdemu będą odpowiadać z góry narzucone daty.

Ogólnie rzecz biorąc luki w grafiku mogą wystąpić w każdym przypadku, chyba że rejestracja telefoniczna będzie umawiać pacjentów kolejno – godzina po godzinie, lub wizyta po wizycie. Jednak takie rozwiązanie może spowodować zmniejszenie liczby pacjentów z uwagi na brak dopasowania terminu do ich potrzeb. Większa ilość źródeł komunikacji z placówką to więcej wizyt, a zapisy on-line zdecydowanie poszerzają spektrum możliwości.

Różnica w cenie wizyty

Lekarze obawiają się tego, że pacjent nie będzie zadowolony z tego powodu, że ceny podane podczas tego zapisu nie będą pokrywały się z kwotą, którą rzeczywiście będzie musiał zapłacić.

Na widgecie Proassist istnieje możliwość podania zakresu cenowego za daną wizytę. Dzięki tamu, jeżeli podczas przyjmowania pacjenta wyniknie konieczność wykonania dodatkowej usługi, lekarz będzie spokojny, że pacjent będzie w stanie zapłacić daną cenę, ponieważ został na to przygotowany podczas rezerwacji wizyty on-line.

Co więcej w systemie rejestracji on-line Proassist istnieje możliwość wyłączenia wyświetlenia cen na widgecie do internetowych zapisów. Jenak prawdę powiedziawszy nie polecamy takiego rozwiązania. Z naszego doświadczenia wiemy, że pacjent, tak czy inaczej, zadzwoni aby zapytać o cenę, dlatego najlepszym rozwiązaniem jest wybranie możliwości ustawienia zakresu cenowego.

Fikcyjni pacjenci

Ryzyko zapisania się na wizytę z podaniem fałszywych danych lub zarezerwowania wizyty tylko po to, aby celowo zapełnić grafik lekarza fałszywą wizytą nie istnieje. Wszystkie zapisy przez stronę internetową są skrupulatnie weryfikowane. Każdy pacjent podczas rejestracji on-line ma obowiązek podania swojego numeru telefonu, na który wysyłany jest specjalny kod, który należy wpisać aby dopełnić zapis. Nie ma możliwości aby do grafiku lekarza „wdarła się” wizyta dodana przez konkurencję, lub pacjenta, którego nie da się zdefiniować, ponieważ numer podawany podczas rejestracji musi być prawdziwy.

 

Mity obalone! Czas na fakty:

Więcej zapisów na wizyty dzięki rejestracji on-line

Pierwszy i najważniejszy fakt. Więcej źródeł to więcej zapisów. Rejestracja on-line jest dodatkowym źródłem, co więcej takim, z którego ma szansę skorzystać więcej pacjentów, ponieważ jest dostępny przez cały czas, nie tylko w czasie pracy rejestracji telefonicznej.

Rejestracja przez całą dobę…

…jest możliwa, ale tylko dzięki opcji zapisu na wizytę przez internet. Wielu pacjentom w wyniku natłoku obowiązków lub z uwagi na odmienny charakter pracy trudno jest wygospodarować czas w ciągu dnia na zapisanie się na wizytę do lekarza. Faktem jest również, że wielu pacjentów preferuje odkładanie czynności takich jak zapisywanie do lekarza na późny wieczór lub noc, kiedy spokojnie mogą wybrać odpowiedni dla siebie termin. Z naszych statystyk wynika, że 11 % wizyt z internetowej rejestracji rezerwowanych jest od godziny 21 do 8 rano. Dzięki rejestracji on-line pacjenci mogą tego dokonać w dogodnym dla siebie czasie, za pomocą internetu.

Jedyne źródło komunikacji?

Dla niektórych – owszem. Rejestracja on-line przez wielu pacjentów traktowana jest jako jedyna możliwość zapisu. Dzięki temu, że odbywa się bez bezpośredniego kontaktu pozwala na wybranie najbardziej dogodnego terminu. Obecnie wielu ludzi, szczególnie młodych odchodzi od telefonicznego kontaktu z uwagi na przyzwyczajenie do funkcjonowania w dobie internetu. Załatwianie spraw w sieci to już codzienność, a zapisy on-line na wizyty powoli wchodzą w krew zarówno młodym, jak i nieco starszym pokoleniom.

Rejestracja on-line pozwala na dokładne dobranie terminu wizyty

Czasem zapis na wizytę wymaga dłuższego zastanowienia z uwagi na konieczność dopasowania go do czasu pacjenta i jego codziennych obowiązków. Rejestracja telefoniczna lub osobista jest do dyspozycji pacjenta w konkretnych ramach czasowych, dodatkowo połączenie telefoniczne z placówką nie może trwać w nieskończoność. Przy rejestracji on-line każdy pacjent ma możliwość dłuższego zastanowienia się nad terminem wizyty. Może przejrzeć wszystkie terminy, porównać je ze swoim kalendarzem oraz dokładnie przemyśleć, który termin najbardziej mu odpowiada.

Najtańszy sposób rejestracji

Zdecydowanie tak. Każdy rodzaj rejestracji wiąże się z kosztami. Czas rejestratorek medycznych oraz ich wynagrodzenia to niemały wydatek dla placówki medycznej. Możliwość zapisów on-line jest najmniej kosztowna dla placówek, pozwala zaoszczędzić koszty wynagrodzeń za pracę rejestratorek medycznych oraz odciążyć je w kwestii telefonicznych zapisów na wizyty.

Proste zapisy on-line – z Proassist to proste!

Nie każdy widget do rejestracji on-line jest łatwy w obsłudze. W internecie mnoży się od stron internetowych posiadających opcję rejestracji on-line, jednak nie są one proste w obsłudze, co znacznie utrudnia zapis, oraz zniechęca lekarzy – którzy nie posiadają jeszcze takiej możliwości – do wsparcia swojej działalności taką opcją zapisów na wizyty. W Proassist udowadniamy, że internetowy zapis na wizytę nie musi być trudny. Wręcz przeciwnie! Jest bardzo intuicyjny i nieskomplikowany. Zapisując się na wizytę przez zakładkę na stronie internetowej nie musimy podawać wielu informacji. Wystarczy wybrać usługę, podstawowe dane pacjenta i gotowe. Bez czekania, pytania o dostępne terminy. Wszystko jest jasne i przejrzyste.

Bezbłędna rejestracja

Człowiek nie jest nieomylny. Nawet przy najbardziej usilnych staraniach, podczas zapisywania pacjenta, rejestratorka może popełnić błąd. Internetowa rejestracja w pełni wyklucza ryzyko wystąpienia nieprawidłowości, ponieważ działa według schematu ustalonego podczas instalacji widgetu. Brak ryzyka błędu usprawnia pracę lekarzy, którzy dzięki temu nie tracą czasu na naprawianie pomyłek popełnionych podczas rejestracji i mogą całkowicie skupić się na badaniu pacjenta.

Wiele negatywnych opinii dotyczących rejestracji on-line jest wynikiem krążących wśród lekarzy i pacjentów mitów na ich temat. Większość z nich wynika z obawy przed nowym, na pozór skomplikowanym rozwiązaniem. Okazuje się jednak, że oprócz tego, że rejestracja on-line ułatwia życie codzienne wielu pacjentów, jest prosta i intuicyjna, to jeszcze ogranicza do zera ryzyko popełnienia błędu przy zapisie na wizytę i zmniejsza koszty prowadzenia rejestracji. Ten rodzaj zapisów na wizyty to usprawnienie pracy wielu placówek medycznych.

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin