Realny pacjent, wirtualny lekarz? Umawianie pacjentów na godziny jest możliwe.

"Przychodzi baba do lekarza i..." czeka w kolejce? Humor wywodzący się z dowcipów nie przekłada się na entuzjazm pacjentów, oczekujących nieraz przez długie godziny na wizytę lekarską. Wraz z dynamicznym rozwojem oprogramowania dla placówek medycznych, pojawiły się szanse wynikające z mobilności kalendarza doktorskiego. Na czym polegają zmiany systemu umawiania wizyt?

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Bald clinician in uniform looking through online information in laptop

Wirtualny kalendarz, realna obsługa?

Technologia pchnie za sobą wiele branż, skłaniając je ku szybszej obsłudze klientów, podwyższonej jakości usług, oraz pozyskiwaniu nowych chętnych do współpracy. Jak wszystkie jednak nowinki, aby system świadczenia usług mobilnych działał w pełni sprawnie i satysfakcjonująco, musi przejść okres testowy, zyskać zaufanie odbiorców, oraz działać w pełni sprawnie. Umawianie pacjentów na godziny za pośrednictwem serwisów internetowych jest już dość powszechne, lecz nadal ma się wrażenie, że wielu zainteresowanych obawia się, iż działający wirtualnie portal, nijak ma się do rzeczywistości służby zdrowia, która przyzwyczaiła już do zupełnie innych standardów obsługi.
Woman patient waiting at hospital Doctors Waiting Room

Pacjent "rzucony" na łaskę losu

Faktem jest, że długoletnia praca placówki medycznej ma już wypracowaną listę stałych pacjentów, przyzwyczajonych do zasad obowiązujących w poradni lub gabinecie specjalistycznym. Jednym z celów telefonicznej rejestracji lub zapisów online jest natomiast pozyskiwanie nowych klientów. Ci, którzy decydują się na zaufanie mobilnemu kalendarzowi, widzą w nim wiele zalet, przede wszystkim umówienie terminu na konkretną godzinę. Ogólnym niezadowoleniem siedzących w kolejkach pacjentów było bowiem dotychczasowe przyzwyczajenie lekarzy specjalistów, do umawiania wizyt w godzinach funkcjonowania gabinetu. Wszystko było bowiem zależne od szczęścia – taka praktyka owocowała albo rosnącymi w oczach kolejkami, ponieważ pacjenci wchodzili jeden za drugim, lub też poczekalnie „świeciły pustkami”, a lekarz nie miał pracy. Taki system zdecydowanie wymagał poprawy.
Doctor bandaging hand of woman

Klient docelowy, nie tylko młody

Młode pokolenie mając możliwość internetowej rejestracji, w oprogramowaniu widzi potencjał i właściwe wykorzystanie, ufając w usprawnienie systemu dzięki nowej technologii. Decyzja gabinetów o podjęciu kroków do uruchomienia mobilnej aplikacji jest więc z pewnością mocnym wyjściem naprzeciw młodym pacjentom i pozyskaniu ich. Co natomiast ze starszymi jednostkami? Uprawnienie procesu obejmuje także rejestrację telefoniczną, która działa równie sprawnie, choć obciążona jest częstym zajęciem linii. Mimo to, popularyzacja tego typu umawiania wizyt staje się coraz bardziej powszechna i doceniana przez samych zainteresowanych.
Mid section of doctor using mobile phone

Mobilny potencjał dla lekarza

Wdrożenie nowych systemów obsługi pacjentów jest też dużym ułatwieniem w praktyce lekarza, który powinien się do nich przekonać. Dlaczego? W tradycyjnym procesie umawiania spotkań, zdarzały się sytuacje, kiedy ilość pacjentów, oczekujących w kolejce była nieoptymalna do czasu pracy specjalisty. Umawianie wizyt drogą sieciową lub telefoniczną pozwala na stworzenie czytelnego i przejrzystego kalendarza, na bazie którego lekarz widzi swój realny czas pracy.
Cheerful mature doctor with tablet in hospital

Dobry PR gabinety medycznego

Narzędzia nowego systemu umawiania pacjentów to także świetny instrument marketingowy, który jak wiadomo, jest w dzisiejszych czasach nieunikniony. Ciągłe podtrzymywanie kontaktów z pacjentami jest bardzo istotne i buduje wzajemne relacje. Mobilne umawianie wizyt lekarskich umożliwia wysyłanie bieżących informacji o promocjach lub rabatach, a także przypomnienia związane z wyznaczonymi terminami. Wszystko to sprawia, że pacjenci czują się otoczeni w pełni profesjonalną opieką, także poza strefą przychodni, oraz doceniają gabinet jako nowoczesny i świadomy nowinek technologicznych. Wszystkie te cechy wpływają na to, iż strata pacjentów, wynikająca ze zdenerwowania długim oczekiwaniem w kolejce, nie będzie miała miejsca.

Nerwowa atmosfera w zatłoczonych poczekalniach może być zatem wykluczona, a gabinety lekarskie mogą stać się w pełni przyjazne dla pacjentów, dzięki nowoczesnym technologiom umawiania na godziny. Mimo iż system opiera się na wirtualnych schematach i algorytmach to ma pełne przełożenie na realną jakość usług.

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Doctor in his practice with a digital tablet

E-recepta

E-recepta Od stycznia 2020 roku obowiązywać będzie e-recepta, której zasady są określone w ustawie. Czym charakteryzują się te zmiany? Co nowego określają? Jakie zalety ma

Czytaj więcej »