Jak wyjść z modelu „przychodźcie w godzinach pracy”?

Tradycyjny system zapisu pacjentów nie zawsze okazuje się być skuteczny, zwłaszcza jeśli chodzi o komfort zarówno lekarzy, jak i samych rekonwalescentów. Faktem jest, że obecnie przed placówkami medycznymi stoi ogromne wyzwanie. Jak wynika z badania realizowanego przez SW Research na zlecenie AXA Partners już 2018 roku aż 68% Polaków przynajmniej raz skorzystało z pomocy gabinetów prywatnych, a 2,6 mln obywateli posiada prywatne ubezpieczenie zdrowotne. Niezwykle ważne jest to, by zadbać o jakość usług. Bowiem w wyniku konkurencji pacjent wybierze tę placówkę, która spełnia jego wszystkie oczekiwania. Mowa tu m.in o skutecznej telefonicznej rejestracji.

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

System Proassist, czyli innowacyjna metoda na bolączki XXI wieku

Niejednokrotnie pacjenci spotkali się, z tym, by przyjść na wizytę nie na konkretną godzinę, ale np. w porze od 15:00 do 18:00. Niewątpliwie trudno jest przypisać lekarzowi dokładną godzinę dla danych pacjentów, gdyż wymaga to dodatkowych czynności. Zwłaszcza, gdy musi sam odbierać połączenia. W takich sytuacjach warto podążać z duchem czasu, co umożliwia system Proassist. Jeśli dwie osoby przyjdą na tę samą godzinę trudno zdecydować, kogo przyjąć pierwszego. Takie sytuacje niosą ze sobą niezaprzeczalne konflikty, które warto rozwiązać poprzez zastosowanie systemu Proassist. Program zapewnia przede wszystkim kilka niekwestionowanych rozwiązań, które usprawniają zapis pacjentów. Są to m.in. internetowa oraz telefoniczna rejestracja. Pierwsza z nich pozwala pacjentowi za pomocą strony internetowej zapisać się na wybraną wizytę do specjalisty.

Faktem jest, że obecnie e-usługi cieszą się coraz większą popularnością. Dlatego wychodząc naprzeciw oczekiwaniom warto wdrożyć również taką formę rejestracji, która w obsłudze jest niezwykle prosta i przejrzysta. Dzięki czemu pacjent może zapisać się na wybraną wizytę w dogodnym dla siebie miejscu i czasie. Z kolei jeśli pacjent reflektuje telefoniczną rejestrację również może z niej skorzystać. Bowiem na stronie internetowej wybranego gabinetu lekarskiego jest umieszczony numer do naszej rejestracji, który odbierają telefoniczni konsultanci. Wówczas pracownicy Proassist odpowiadają za prawidłowy zapis pacjentów. Więcej na temat telefonicznej rejestracji można przeczytać w artykule: https://proassist.pl/nadmierna-liczba-telefonow-od-pacjentow-zaoszczedz-czas/ .

Kartka na drzwiach sposobem na nawyki pacjentów

Co jeśli wprowadzisz nowy model rejestracji telefonicznej, a pacjenci się jednak do niego nie ustosunkują. Proponujemy wówczas następujące rozwiązanie: wywieś na drzwiach gabinetu kartkę, w której napiszesz, że od dziś jest dostępna rejestracja na wyznaczone godziny. Zważywszy na to, jak ogromną rolę odgrywają przyzwyczajenia oraz nawyki, pacjenci początkowo niewątpliwie przyjdą na wizytę według tradycyjnego systemu. Jednak w takim przypadku warto zastosować się do naszych wskazówek, które pozwolą Ci skutecznie rozwiązać powyższy problem. Warto przyjąć w pierwszej kolejności przyjąć pacjenta, który wcześniej zapisał się na konkretną godzinę. Taka metoda sprawi, że reszta pacjentów z pewnością szybciej zastosuje się do wprowadzonych zmian. Ponadto należy poinformować osoby, które przyszły według tradycyjnego zapisu, że powinny zapisywać się na daną godzinę, by w przyszłości uniknąć podobnych sytuacji. Nie jest zagadką, że tradycyjny model zapisu obecnie wymaga zmiany. Rozwiązania, które zapewnia system Proassist pomagają zrealizować różnego rodzaju wyzwania.

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Prowadzisz gabinet? Zostaw swój numer telefonu, oddzwonimy przedstawić ofertę.


Oddzwonimy do Ciebie najszybciej, jak się da.