Jak wystawić e-receptę?

  1. Po zalogowaniu do systemu proassist najedź kursorem myszki na wizytę (dokładnie na dane pacjenta). Pojawi się nowe okno wraz z danymi do wizyty.

  2. W nowym oknie kliknij przedostatnią ikonę PRZYJMIJ PACJENTA

  3. Następnie otworzy ci się nowe okno, w którym kliknij w górnym menu po prawej E-RECEPTA. Jeśli dotąd nie wypełniałeś danych pacjenta, należy je uzupełnić. Pamiętaj, że wykonujesz to tylko jednorazowo.
  4. Następnie klikając w WYSZUKAJ LEK, wpisz nazwę leku i wyszukaj go z bazy leków. Jeśli wybrany lek jest refundowany w systemie będzie podświetlony zielonym kolorem: „Ref”.
  5. W tabeli również jest zawarta informacja, jaka jest dawka oraz ilość opakowania leku.
  6. Kliknij ZAPISZ
  7. Następnie otworzy ci się nowe okno, w którym znajduje się wydruk informacyjny do recepty.
  8. Po wystawieniu e-recepty pacjent może otrzymać sms-em 4 cyfrowy kod, który przedstawia w aptece wraz ze swoim nr PESEL lub e-mail z plikiem PDF, na którym widnieje kod kreskowy, który należy pokazać w aptece.
  9. Uwaga: aby skorzystać z dwóch powyższych opcji pacjent musi aktywować wcześniej Internetowe Konto Pacjenta (IKP) na stronie: www.pacjent.gov.pl Aby pacjent mógł otrzymać e-receptę sms-em lub e-mailem, w zakładce „Moje konto” musi podać swój nr telefonu  lub adres e-mail. W celu założenia IPK musi mieć jednak założony najpierw tzw. Profil Zaufany.
  10. Warto również pamiętać, że jeśli pacjent nie posiada konta IPK należy wydrukować mu informacje do recepty lub podać kod recepty.Jeśli chcesz wystawić e-receptę na lek recepturowy należy zmienić typ recepty na: dokument recepty na lek recepturowy. Sporządź recepturę dobierając odpowiedni lek, surowiec w konkretnych ilościach. By zatwierdzić dane, należy kliknąć ZAPISZ. Następnie otworzy ci się nowe okno, w którym znajduje się wydruk informacyjny do recepty. Następnie procedura realizacji e-recepty przebiega w ten sam sposób jak w punkcie 7.

Zostaw swój numer telefonu.


Oddzwonimy do Ciebie najszybciej, jak się da.