Jak uruchomić funkcję płatności online w placówce medycznej?

W celu uruchomienia płatności online, należy dokonać rejestracji w Systemie Płatności Online BM.

Link do rejestracji:
https://platnosci.bm.pl/e15f712d871f5754cac565051d79b764fdb9772a1b52f418a36529b4acd39a0e/bo

Prosimy zwrócić uwagę, aby:

  • przejść optymalnie cały proces rejestracji bez jego przerywania
  • w ostatnim etapie wykonać przelew ze wskazanego na formularzu konta firmowego

Instrukcja rejestracji nowych użytkowników Blue Media SA:
https://proassist.pl/proces-rejestracji-uzytkownikow-systemu-blue-media-sa-proassist.pdf?fbclid=IwAR3-Pn3BSkJF917G4Nh14CmB4qwOG5jJa7hqWANlsgeE3FFgUTo8quJVXIM

Uruchomienie modułu płatności online zależy od nr konta bankowego, tzn. czy placówka medyczna ma jeden wspólny nr konta dla wszystkich specjalistów, czy każdy z nich ma swój indywidualny.

1. Jeśli nr konta bankowego jest jeden wspólny dla wszystkich specjalistów:
Kliknij z bocznego menu w GABINETY → IKONA EDYCJI.

W sekcji: DANE BLUE MEDIA (DLA PODMIOTÓW MEDYCZNYCH) uzupełnij pola:

  • Service ID
  • Klucz

Te dane uzyskasz po zalogowaniu się na swoje konto w BM.

Informacje wpisane w pole: TREŚĆ CHECKBOXA – WIDGET będą wyświetlane w trakcie rejestracji online, tuż przed dokonaniem płatności.

Przykładowy tekst:
Operatorem płatności online jest Blue Media S.A. z siedzibą w Sopocie, 81-718 Sopot, ul. Powstańców Warszawy 6, NIP 585-13-51-185,
W przypadku wystąpienia konieczność zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą płatniczą sprzedający dokonana zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Zamawiającego.
W przypadku płatności kartą termin realizacji liczy się od momentu pozytywnej autoryzacji transakcji.
Dostępne formy płatności: Karty płatnicze: Visa, MasterCard, przelewy online, BLIK.

UWAGA: stwórz regulamin dot. płatności. Możesz skorzystać z naszego wzoru lub stworzyć swój. Taki regulamin możesz umieścić w formie pliku załączając go, poprzez kliknięcie w zakładkę PLIK BLUE MEDIA. Jeśli umieścisz regulamin na swojej stronie internetowej możesz dać także pacjentowi link, wpisując go w pole INFORMACJE NA WIDGECIE (LINK BLUE MEDIA).

WZÓR REGULAMINU: POBIERZ

Wprowadzone dane zatwierdź klikając w zakładkę ZAPISZ.

2. Jeśli każdy specjalista ma swój indywidualny nr konta bankowego, każdy musi się zarejestrować w BM i wprowadzić dane do systemu:

Kliknij z bocznego menu w zakładkę GABINETY → z górnego menu SPECJALIŚCI → IKONA EDYCJI.

W sekcji: DANE BLUE MEDIA (DLA PODMIOTÓW MEDYCZNYCH) uzupełnij pola:

  • Service ID
  • Klucz

Te dane uzyskasz po zalogowaniu się na swoje konto w BM.
Informacje wpisane w pole: TREŚĆ CHECKBOXA – WIDGET będą wyświetlane w trakcie rejestracji online, tuż przed dokonaniem płatności.

Przykładowy tekst:
Operatorem płatności online jest Blue Media S.A. z siedzibą w Sopocie, 81-718 Sopot, ul. Powstańców Warszawy 6, NIP 585-13-51-185,
W przypadku wystąpienia konieczność zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą płatniczą sprzedający dokonana zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Zamawiającego.
W przypadku płatności kartą termin realizacji liczy się od momentu pozytywnej autoryzacji transakcji.
Dostępne formy płatności: Karty płatnicze: Visa, MasterCard, przelewy online, BLIK.

UWAGA: stwórz regulamin dot. płatności. Możesz skorzystać z naszego wzoru lub stworzyć swój. Taki regulamin możesz umieścić w formie pliku załączając go, poprzez kliknięcie w zakładkę PLIK BLUE MEDIA. Jeśli umieścisz regulamin na swojej stronie internetowej możesz dać także pacjentowi link, wpisując go w pole INFORMACJE NA WIDGECIE (LINK BLUE MEDIA).

WZÓR REGULAMINU: POBIERZ

Wprowadzone dane zatwierdź klikając w zakładkę ZAPISZ.

Należy jeszcze utworzyć w odpowiedni sposób usługę.

Z bocznego menu kliknij w zakładkę USŁUGI → DODAJ NOWĄ+

Wybierz kontrahenta, gabinet, a następnie specjalistę, który będzie świadczył usługę.
Z listy usług wybierz opcję NOWA USŁUGA.

Wpisz odpowiednią nazwę usługi, określ jej czas trwania oraz cenę, a następnie zaznacz checkbox PŁATNOŚĆ ONLINE. Wpisz także w pole CENA ONLINE kwotę, którą musi wpłacić pacjent.

Przypisz kolor do usługi. Możesz pozostawić informacje dla rejestracji oraz pacjenta, wpisując je w odpowiednie pola.

Wprowadzone informacje zatwierdź klikając w zakładkę ZAPISZ I ZAKOŃCZ.

Skąd rejestracja będzie wiedziała, że usługa wymaga przedpłaty?

W trakcie dodawania wizyty, przy wyborze usługi pojawi się ikona $:
a) $ w kolorze białym („Usługa z płatnością online, niektórzy specjaliści”) → pojawia się w momencie, gdy nie wybierzemy konkretnego specjalisty
b) $ w kolorze czarnym („Usługa z płatnością online”) → pojawia się w momencie, gdy wybierzemy konkretnego specjalistę

Pacjent ma obowiązek dokonania płatności max do północy o czym zostanie poinformowany drogą mailową. Jeśli płatność zostanie zrealizowana, otrzyma kolejną wiadomość e-mail z informacją o zarezerwowaniu wizyty. Jeżeli natomiast nie dokona płatności – wizyta zostanie anulowana.

Jeśli chcesz dodać wizytę, która wymaga przedpłaty, ale jest to np. Twój znajomy i nie chcesz wymagać od niego płatności, zaznacz checkbox WIZYTA BEZ PŁATNOŚCI ONLINE.

Skąd rejestracja/specjalista będzie wiedziała, że pacjent dokonał płatności?

W oknie wizyty (po najechaniu kursorem myszki na dane pacjenta) pojawi się informacja ZAPŁACONO PRZEZ INTERNET. Jest to kwota stała, bez możliwości edycji.

Możliwość edycji istnieje w przypadku w KASIE ROZLICZONO – gdyby się okazało np. że specjalista w trakcie wizyty wykonał dodatkowo płatne czynności.