Jak przeprowadzić wizytę?

Przeprowadzić wizytę możemy za pomocą:
– i
kony wizyty z poziomu kalendarza
ikony EDM  z poziomu wyszukiwarki wizyt

Po kliknięciu w konkretną ikonę pojawiają się dwie opcje: nowa wizyta oraz powiel wizytę. Ta druga opcja pozwala nam na powielenie wprowadzonych danych w trakcie wcześniejszych wizyt. Oczywiście możemy edytować te dane.


W trakcie przeprowadzanej wizyty możesz także podejrzeć dane pacjenta, uzupełnioną przez niego ankietę i inne oświadczenia, klikając w ikonę karty.

W jednym miejscu zapisywane są wszystkie niezbędne informacje o pacjencie:

    • pełne dane osobowe i kontaktowe
    • kompletna historia medyczna pacjenta
    • oświadczenia, zgody i inne niezbędne druki (możliwość generowania, drukowania i archiwizacji)

System pozwala kontrolować czas, który masz przeznaczony na przeprowadzenie wizyty. Wskazuje planowaną godzinę rozpoczęcia wizyty wraz z informacją o opóźnieniu. Dzięki temu będziesz mógł lepiej zarządzać swoim czasem pracy.

Dodatkowa legenda:

    • usługi recepcyjne -> usługi wybierane w trakcie rejestracji pacjenta
    • usługi rozliczeniowe -> usługi, które są wykonywane podczas wizyty

Po wyborze usługi rozliczeniowej (UWAGA: oczywiście nie jest to wymagane) przechodzimy do WYWIADU LEKARSKIEGO.
Przejścia do kolejnych etapów wizyty odbywają się przez scrollowanie strony w dół lub poprzez kliknięcie odpowiedniej zakładki z górnego menu.

W trakcie przeprowadzanego wywiadu masz możliwość utworzenia zupełnie nowego pytania, a także zaktualizowanie utworzonego szablonu.


Takie nowe pytanie może być utworzone jednorazowo do danej wizyty lub zapisane jako szablon wywiadu, który posłuży Ci do przeprowadzenia kolejnych wizyt lekarskich.

Przejdźmy zatem do kolejnej zakładki: BADANIE I ROZPOZNANIE.
Wykorzystaj naszą wyszukiwarkę ICD-10 i wybierz odpowiednie rozpoznanie.

Wybranemu przez Ciebie schorzeniu możesz nadać odpowiedni rodzaj, wybierając z listy. Oczywiście nie jest to wymagane.
Oprócz wyboru schorzenia z naszej wyszukiwarki dajemy Ci także możliwość wprowadzenia swojego, opisowego rozpoznania. Ilość znaków nie jest ograniczona.
Jeśli pacjent posiada swoje badania lekarskie, możesz w każdej chwili załączyć je do przeprowadzanej wizyty lub mieć podgląd do wcześniej załączonych dokumentów.

Dzięki możliwości wygodnego załączenia dokumentów zewnętrznych prowadzona dokumentacja jest zawsze kompletna i przejrzysta.

W każdej chwili możemy także podejrzeć historię EDM, aby zobaczyć co było wykonywane podczas wcześniejszych wizyt. Dostęp do niej mamy w trakcie przeprowadzania wizyty w dwóch miejscach:
– w górnym, prawym rogu za pomocą zakładki HISTORIA EDM
– na dole strony, wykaz historii wizyt EDM


Zatem jeśli mamy już rozpoznanie, nie pozostaje nam nic innego, jak uzupełnić pola dotyczące ZALECEŃ dla pacjenta.


Podobnie, jak w przypadku rozpoznania skorzystaj z naszej wyszukiwarki ICD-9. Opisowe zalecenia możesz wprowadzić także w odpowiednie pole.

Wprowadzone dane można zapisać w formie szablonu wizyty i wykorzystywać go w przyszłości przy przeprowadzaniu kolejnych wizyt u innych pacjentów.
Dane, które zapisują się w ramach szablonu wizyty:
– wywiad lekarski
– badanie
– rozpoznanie
– zalecenia


Ostatnim etapem przeprowadzenia wizyty jest jej ROZLICZENIE I ZAKOŃCZENIE… System przelicza kwotę na podstawie wybranej usługi rozliczeniowej. Jeśli cena nie jest konkretna, tylko przedstawiona za pomocą „widełek” – pobierana jest ta większa kwota. Oczywiście masz możliwość ręcznej edycji danej kwoty. Jeśli nie wybierzesz usługi rozliczeniowej, system pobierze kwotę przypisaną do usługi recepcyjnej. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz ją edytować.

Mamy możliwość wyboru wydruku konkretnych elementów wizyty. Dodatkowo można zapisać te ustawienia, aby były zapamiętane w przyszłości, przy kolejnych wizytach.


Jeśli prowadzisz księgi przyjęć możesz do nich wpisywać pacjentów. Wystarczy kliknąć w opcję: Zaawansowane opcje księgi przyjęć, a następnie wybrać księgę do której chcemy dopisać danego pacjenta.

Oczywiście najpierw należy odpowiednio skonfigurować ustawienia.

W celu zakończenia wizyty klikamy w zieloną zakładkę: „zapisz i zakończ” lub „zapisz i drukuj”.
Pierwsza opcja finalizuje wizytę bez wydruku dokumentacji dla pacjenta, a druga finalizuje wraz z drukiem. Zakładka „zapisz”  zachowuje wprowadzone dane.